الهام بخش, بهانه‌ای برای نوشتن

بیایید ریشه بزنیم…!

بیایید ریشه بزنیم…!

تا به حال به گیاهی با برگهای زیبا و سبز، که توی گلدان آبی گذاشته شده دقت کردین؟

 تا وقتی که اون گیاه هنوز ریشه نزده؛ ممکنه به راحتی با هر عامل کوچک و بزرگ بیرونی؛ مثل گرمای محیط، سرمای محیط، نبودن نور کافی یا هر عامل ناسازگار دیگه ای که در محیط اطرافش ممکنه وجود داشته باشه؛ بی طراوت و بیمار بشه، خشک بشه، برگهاش زرد بشه، و این برگهای زرد و خشک، یکی یکی و آروم آروم بریزه و از بین بره…

اما به محض اینکه گیاه شروع به ریشه زدن کرد و به مرور زمان، این ریشه‌ها، بیشتر و بیشتر شدند، مقاومت گیاه هم بیشتر و بیشتر میشه و می‌تونه در برابر عوامل تضعیف کننده ای که در اطرافش وجود داره تاب بیاره و ایستادگی کنه. بطوری که عوامل ناسازگار بیرونی که قبلا ازشون نام بردم، دیگه نمی‌تونن به این راحتی روش تاثیر بذارن و باعث زردی و پژمردگی برگهای سبزش بشن.

اون با هر شرایطی که در اطرافش وجود داره، همچنان قوی، سبز، سالم، باطراوت و شاداب باقی میمونه.

و چه زیباتر اینکه، این طراوت و شادابی و انرژی سبزش رو به محیط اطرافش هم منتقل میکنه.

به نظر من، این موضوع در مورد ما آدم‌ها هم صدق می‌کنه….

ریشه

ما هم به عنوان یک انسان، تا وقتی که به اصطلاح «ریشه نزدیم»، و درونمون رو غنی تر، آرومتر و قوی تر نکردیم؛ با هر رویداد کوچک و بزرگی و با هر اوضاع نابسامان و ناملایمات و ناسازگاری بیرونی، بهم می‌ریزیم، بیمار می‌شیم، افسرده می‌شیم، بی حوصله می‌شیم، خشمگین می‌شیم و …..

ولی وقتی شروع به «ریشه زدن» می‌کنیم، اونوقته که هر عامل بیرونی، نمی‌تونه براحتی روی ما تاثیر منفی بذاره و با وجود هر ناسازگاری یا عامل تضعیف کننده ای که در شرایط بیرونی و در اطرافمون وجود داره، باز هم می‌تونیم محکم، قوی، آروم، سرزنده و شاداب باقی بمونیم و تمام این انرژی‌های مثبت رو در محیط اطرافمون هم جاری کنیم و اجازه بدیم تا دیگران هم ازش بهره مند بشن.

پس بیایید راههای ریشه زدن رو پیدا کنیم و از همین امروز شروع به ریشه زدن بکنیم …!

4 دیدگاه در “بیایید ریشه بزنیم…!

  1. سلام شهرزاد عزیز
    ممنون از این مطالبِ زیبایی که با ما به اشتراک میذارید دوست نازنینم . واقعاً چقدر خوبه که بتونیم ریشه بزنیم و در این دنیایِ سراسر ناملایمات و نابسامانی و نامرادی ، بتونیم آسوده باشیم و باعثِ آرامش و آسایشِ عزیزانمون و اطرافیانمون باشیم .
    مشتاقِ دیدار و ارادتمند
    هومن کلبادی

  2. عزیزم خیلی این مطلبو دوست داشتم البته خیلی وقته که نیومدم و کلی متن نخونده عالی دارم. ای کاش از تجربیات شخصی خودت (البته اونایی که خودت صلاح می‌دونی) در زمینه ریشه زدن برامون می‌گفتی. پاینده باشی و از زمستونت لذت ببری

    1. سلام دوست خوبم.
      خوشحالم دوباره می‌بینمت “من” عزیز.
      آآآآره همه رو بخووون:) … خوشحال میشم.
      ممنون از لطفت و امیدوارم دل تو هم گرم گرم باشه تو این زمستونِ البته نه چندان سرد!:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *