الهام بخش, برای فکر کردن, بهانه‌ای برای نوشتن

می‌خواهم زنجیره را نشکنم

پایان هر سال کهنه و همچنین آغاز هر سال جدید، فرصت خوبی است که ما در مورد هدف‌ها و خواسته‌هایی که در سر داریم و برنامه‌هایی که برای رسیدن به این خواسته‌ها و هدف‌ها، می‌توانیم در پیش بگیریم، بیشتر فکر کنیم و دست به اقدام‌های مناسب و موثر بزنیم.

برای این منظور برنامه‌ها، مطالب و ابزار‌های بسیاری در دسترس ما هست که ما می‌توانیم فراخور علاقه و دغدغه‌های شخصی خود از آنها استفاده کنیم.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در این راستا انجام داد، “مرور سالی است که گذشت“.

این ایده ی خوب را محمدرضا شعبانعلی عزیز در فایل ای با عنوان “ارزیابی عملکرد در پایان سال” در اختیار ما قرار داده است، که می‌توانید از اینجا به این فایل دسترسی داشته باشید و برای شروع سالی پربارتر، عملکرد خودتان را در سالی که گذشت ارزیابی کنید.

لینک فایل: ارزیابی عملکرد در پایان سال

(تهیه شده توسط: محمدرضا شعبانعلی)

 

بعد، داشتم با خودم فکر می‌کردم که چه خوب می‌شود اگر در رابطه با کارها و اقداماتی که برای نیل به خواسته‌هایی که برای سال جدید، برای خودم در نظر گرفته ام، مصمم تر، منظم تر و با کمترین اهمال کاری پیش بروم.

یکی از ابزارهای خوب دیگری که در حین فکر کردن به یاد آوردم، همین تکنیک Don’t Break The Chain یا «زنجیره را نشکنید»، بود.

قبلاً در پستی، در مورد آن کمی‌صحبت کرده بودم که پیشنهاد می‌کنم قبل از ادامه ی بحث، آن را بخوانید:

زنجیره را نشکنید!

من برای این منظور، فایلی را تهیه کردم که شامل یک تقویم ساده از روزهای سال ۹۶ می‌باشد.

و بعد از تهیه ی آن برای خودم، با خودم گفتم چه بهتر که آن را با شما هم به اشتراک بگذارم تا اگر شما هم مایل بودید، بتوانید از آن استفاده کنید.

در این فایل، هر فصل سال را در یک جدول جداگانه قرار داده ام و هر ماه، شامل خانه‌هایی است که هر کدام نشان از یکی از روزهای ماه دارند.

می‌توانید برای هر کدام از خواسته‌هایتان و اقداماتی که برای رسیدن به آن خواسته‌ها بایستی در سال ۹۶ انجام شوند، یک نسخه از این فایل پرینت بگیرید و نام خواسته ی مورد نظرتان را در بالای آن بنویسید و بعد در پایان هر روز، اگر کاری در آن راستا انجام داده بودید (که باید انجام بدهید)، درون خانه ی مربوط به آن روز را ضربدر بزنید.

و البته موضوع بسیار مهم در این تکنیک، که هرگز نباید آن را فراموش کنیم، اینست که:

زنجیره را نشکنیم.

دریافت فایل DontBreakTheChain

(pdf)

4 دیدگاه در “می‌خواهم زنجیره را نشکنم

  1. سلام.
    سال نو را با تاخیر تبریک عرض می‌کنم.
    ممنون از این روش کاربردی که معرفی کردید.
    امیدوارم سالی سرشار از موفقیت و رضایتمندی پیش رو داشته باشید.

    1. سلام. خیلی ممنون.
      سال نو به شما هم مبارک علیرضای عزیز.
      خوشحالم و امیدوارم این روش براتون مفید و قابل استفاده باشه و دوستش داشته باشین.
      منم بهترینها رو در سال جدید از خداوند، براتون خواستارم و میدونم که بدون آرزوی من هم، در سال ۹۶ به امید خدا، بهترینها رو از آنِ خود خواهید کرد. 🙂

  2. سپاس بابت یادآوری اینکه روزها و هفته‌ها با آمدن شنبه‌ها تکرار نمی شوند. چه بسیار کارهایی را که گذاشته ایم از شنبه انجامش دهیم و هنوز آن شنبه نرسیده است. پیوستگی میگوید همین الان شروع کن چون با خط زدن هر روز میبینیم که یک روز دیگر گذشت و بازنمیگردد.

    1. خواهش می‌کنم. امیدوارم این فایل براتون مورد استفاده باشه.
      بله همینطوره.
      به هر حال برای اینکه بتونیم ارزش زمان رو بهتر و بیشتر بفهمیم و فراموشش نکنیم، ناچاریم مدام به دنبال راه حل‌ها و راهکارهایی باشیم.
      و همونطور که شما هم به خوبی اشاره کردید اینکار یه خوبی دیگر هم داره و اون اینکه، با خط زدن هر روز، میتونیم بیشتر متوجه گذرا بودن روزهامون بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *