الهام بخش, توسعه مهارتهای فردی

۹ ویژگی انسانهای دارای اعتمادبه نفس

۹ ویژگی انسانهای دارای اعتمادبه نفس

اعتماد به نفس ، نه پهلوانی دروغینه ،

نه با تکبر راه رفتن و نه تظاهر آشکار به شجاعت !

اعتماد به نفس، اون حالت‌های خودخواهانه ای نیست که در جهت دستور دادن و امر کردن به دیگران به کار بره.

اعتماد به نفس آرام و بیصداست!

اعتماد به نفس ، درواقع ، بیان طبیعی توانایی، تخصص و عزت نفس است.

۹ ویژگی آدم‌هایی که به راستی، دارای اعتماد به نفس هستند چیست؟

735352_X7aOi8Zy

ویژگی # ۱ : آنها ایستادگی می‌کنند، نه بخاطر اینکه فکر میکنن همیشه حق با اونهاست، بلکه بخاطر اینکه از اشتباه نمی‌ترسن.

آدم‌های ازخودراضی و متکبر تمایل دارن که یک موقعیتی رو کسب کنن و بعدن به همه اعلام کنن ، هیاهو راه بندازن و کاملا به عقاید نقطه نظرات دیگران بی اعتنا باشن.

رفتار اونها نشاندهنده اعتماد به نفس نیست؛ هرچند افکار قلدرمآبانه داشته باشن.

آدم‌هایی که به راستی دارای اعتماد به نفس هستند، اغلب به اشتباهاتشون یا اینکه همه پاسخ‌ها رو نمیدونن؛ اعتراف میکنن. و توی نظرات و دیگاه‌هاشون قلدرنیستن.

ویژگی # ۲ : آنها ۱۰ بار بیشتر از اینکه حرف بزنن، گوش می‌کنن.

لاف زدن ، ماسکی هستش که برای پوشاندن ضعف شخصیت استفاده میشه. آدم‌های با اعتماد به نفس، آرام و بی ادعا هستن. اونها در حالی که جواب سوالی رو میدونن باز میخوان نظر شما رو هم بدونن.

بنابر این اونها سوالاتی رو مطرح میکنن که به دیگران آزادی عمل و قدرت تفکر و توجه به درونشون رو بدن. اونها میپرسن چه کاری میکنید؟ چگونه اینکا رو انجام میدی؟چه چیزی رو در مورد این کار دوست دارید؟ چه چیزی ازش یاد گرفتید؟ و … و اینکه اگه خودشون رو در وضعیت مشابهی ببینن باید چیکار کنن.

آدم‌های با اعتماد به نفس، حتی اگه خیلی بدونن، باز مشتاقن که بیشتر یاد بگیرن … و اونها میدون که تنها راه یاد گرفتن بیشتر، بیشتر گوش دادنه.

ویژگی # ۳ : آنها بر درونشون بعنوان مرکز توجه ، تمرکز می‌کنن.

شاید این گفته درست باشه که اونها بخش عمده ای از کار رو انجام میدن. اونها واقعا بر موانع اصلی غلبه میکنن. اونها میتونن مجموعه ای از افراد ناهمگون رو در یک تیم با کارآیی بالا هماهنگ کنن.

آدمهای دارای اعتماد به نفس نیازی ندارن که شکوه و جلالشون رو به دیگران نشون بدن ، اونها خودشون میدونن که به چه چیزهایی دست یافتن.

اونها نیازی به اعتبار بخشیده شدن از طرف دیگران ندارن، چون میدونن که اعتبار واقعی از درون میاد.

بنابر این اونها عقب می‌ایستن و دستاوردهاشون رو از طریق دیگران جشن میگیرن. اونها عقب می‌ایستن و اجازه میدن که دیگران از طریق این دستاوردها بدرخشن – یک اعتماد به نفسی که به اون آدم‌های دیگه هم کمک میکنه که اونها هم اعتماد به نفس واقعی رو پیدا کنن.

ویژگی # ۴ : آنها آزادانه از دیگران درخواست کمک می‌کنن.

خیلی از مردم فکر میکنن که درخواست کمک کردن، نشانه ضعفه،  یا اینکه التزام در درخواستی نشانه کمبود دانش یا مهارت یا تجربه است.

آدم‌های با اعتماد به نفس با این موضوع که اعتراف به ضعفشون بکنن راحت هستن. بنابر این اونها اغلب از دیگران درخواست کمک میکنن، نه فقط بخاطر اینکه اونها با نیاز به کمک داشتن به اندازه کافی احساس امنیت میکنن بلکه همچنین بخاطر اینکه اونها میدونن که وقتی دنبال کمکی از دیگران هستن میتونن به کسی که ازش درخواست کمک کردن حس مورد تمجید واقع شدن ببخشن.

گفتن این جمله که ” میتونی بهم کمک کنی؟” احترام سرشار اونها رو برای تخصص و داوری شخصی که ازش درخواست کمک کردن، نشون میده.

ویژگی # ۵ : آنها فکر می‌کنن : ” چرا من نه ؟ ”

خیلی از مردم فکر میکنن که مجبورن صبر کنن : برای اینکه ارتقاء پیدا کنن ، برای اینکه استخدام بشن، برای اینکه انتخاب بشن …. مثل کلیشه‌های قدیمی‌هالیوود؛ به نوعی کشف بشن!

آدم‌هایی که به راستی دارای اعتماد به نفس اند میدونن که دستیابی به هر چیزی جهانیه. اونها میتونن تقریبا با هر کسی از طریق رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنن. ( هر کسی که شما می‌شناسید، کسی رو میشناسه که شما باید بشناسید! )  اونها میدونن که میتونن کمک‌های مالی خودشون رو جذب کنن، میتونن محصولات خودشون رو تولید کنن، میتونن روابط و شبکه خودشون رو ایجاد کنن، میتونن مسیر خودشون رو انتخاب کنن – اونها میتونن انتخاب کنن که هر رشته ای رو که دلشون بخواد دنبال کنن.

و خیلی بی سروصدا، بدون جلب توجه دیگران؛ اونها بیرون میرن و انجامش میدن.

ویژگی # ۶ : آنها دیگران رو تحقیر نمی‌کنن.

به طور کلی، آدم‌هایی که از شایعه خوششون میاد ، آدم‌هایی که دوست دارن پشت سر دیگران غیبت کنن بخاطر اینه که امیدوارن در مقایسه با دیگران بهتر به نظر بیان.

تنها مقایسه ای که یک آدم دارای اعتماد به نفس واقعی انجام میده اینه که خودش رو با اونچه که در دیروز بوده مقایسه کنه – و همچنین با آدمی‌که امیدواره یه روز بشه.

ویژگی # ۷ : آنها از اینکه احمق به نظر برسن، نمی‌ترسن.

افراد دارای اعتماد به نفس راستین، براشون مهم نیست که گهگاهی درموقعیتی قرار داشته باشن که در بهترین حالت خودشون نیستن .

ویژگی # ۸ : آنها مسئولیت اشتباهاتشون رو به عهده می‌گیرن.

احساس ناامنی، تمایل داره که مصنوعی بودن رو در ما پرورش بده،  در حالی که اعتماد به نفس، صداقت و راستی رو در ما پرورش میده.

به خاطر همینه که آدم‌های با اعتماد به نفس به اشتباهاتشون اعتراف میکنن. اونها اهمیتی نمیدن که باعث خنده دیگران و خودشون بشن.

وقتی شما واقعا دارای اعتماد به نفس باشید، اهمیتی نمیدید که گهگاهی “بد به نظر بیاین”. شما متوجه میشین که وقتی خالص و بی تکلف باشین، مردم به شما نمیخندن.

اونها با شما میخندن.

ویژگی # ۹ : آنها فقط به دنبال تایید آدم‌هایی هستند که واقعا براشون اهمیت دارن.

شما میگی که یک عالمه دنبال گر تویتر داری؟ عالیه.  یک عالمه دوست فیسبوکی داری؟ چه باحال.  یک شبکه اجتماعی حرفه ای از صدها یا هزاران آدم داری؟ فوق العاده است.

اما اهمیت اون چیزها در مقایسه با بدست آوردن اعتماد و احترام عده کمی‌از آدم‌ها که در زندگیت واقعا مهم باشن، رنگ میبازه.

وقتی ما احترام و اعتماد چنین آدم‌هایی رو بدست بیاریم، مهم نیست که کجا بریم و بر روی چی تلاش کنیم؛ ما اون کارها رو با اعتماد به نفس انجام میدیم – چون میدونیم آدم‌هایی رو میشناسیم که واقعا در زندگیمون اهمیت دارن و میدونیم که واقعا پشت ما هستن و ازمون حمایت می‌کنن.

منبع:www.linkedin.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *