بهانه‌ای برای نوشتن, توسعه مهارتهای فردی

چهارم: راه اندازی ربات فروشگاهیِ مدادرنگی

قبلاً با شما در مورد میکرواکشن‌هایی که برای رسیدن به هدف بزرگ تری، در حال طی کردن آنها هستم یا به ترتیب قصد انجام دادن آنها را دارم صحبت کرده ام.

اول: ایجاد کانال مداد رنگی بود،کانال مداد رنگی

و دوم: درست کردن کاردستی‌هایی مانند نشانک کتاب (با هنرِ ملیله کاغذی) و آمادگی برای فروش آنها

و سوم: ایجاد ربات مداد رنگی در حد نمایشِ تصویریِ کاردستی‌ها (علاوه بر نشانک کتاب: دفترچه یادداشت + جا شمعی + کارت تبریک)

در میکرواکشن چهارم، تصمیم گرفتم ربات مدادرنگی را از حالتِ تنها اطلاع رسانی و نمایش تصویری کاردستی‌ها و امکانِ امتیاز دادنِ شما به هر یک، به یک ربات فروشگاهی تبدیل کنم، تا شما بتوانید کاردستی دلخواه تان را انتخاب کنید، سفارش دهید و خریداری نمایید.

coloredpencils55bot@

اگر چه این میکرواکشنِ چهارم، ممکن است در نظر مخاطب، فقط در حد  اضافه کردنِ ساده ی یک امکان جدید به ابزار قبلی باشد؛ اما میدانم که برای من، شاید در حد یک انقلاب باشد!

فعلاً با بضاعت محدودی که در خصوص منابعی چون وقت و انرژی در اختیار دارم؛

تصمیم دارم در فاز اول، امکان فروشگاهی ربات مدادرنگی را فعلاً تنها برای یک هفته (از امروز یکشنبه – ۲۰ اسفند تا دوشنبه ی هفته ی آینده – ۲۸ اسفند) فعال کنم؛

همچنین تعداد کاردستی‌هایی که برای فروش در این یک هفته ارائه خواهم کرد را محدود در نظر بگیرم؛

و فکر میکنم احتمالاً سفارش‌ها بعد از تعطیلات نوروز به دست شما خواهند رسید.

(البته اگر در همین یک هفته هم بعد از تمام شدن موجودی انبار! توانستم به ظرفیت فروش برخی کاردستی‌ها به خصوص نشانک کتاب اضافه کنم؛ از طریق کانال مدادرنگی اطلاع رسانی خواهم کرد)

کلاً اطلاع رسانی‌های لازم در مورد ربات فروشگاهی را از این پس، از طریق کانال مدادرنگی اعلام خواهم کرد.

(در ضمن، اگر در حینِ کار با ربات مدادرنگی یا سفارش دادن کاردستی دلخواهتان با مشکلی مواجه شدید، لطفًا در همین جا با من در میان بگذارید)

و نکته ی دیگر اینه: در این یک هفته که ربات مدادرنگی به صورت آزمایشی کار خواهد کرد، هزینه ی ارسالِ پستی سفارش‌هایی که از طرف دوستان دریافت خواهم کرد، رایگان خواهد بود.

تا بعداً (به زبان عامیانه و خودمانیِ خودمان) ببینم برای ارسال پستی سفارش‌ها، چه خاکی باید به سرم بریزم. 🙂 (این جمله ی آخر را احتمالاً بعداً عوض کنم… )

البته در اینخصوص، در مورد چند راهکار از جمله تیپاکس (پست خصوصی ایران) و چند نمونه ی مشابه دیگر – در حال بررسی و تحقیق هستم.

راستی. من یک میکرواکشن ۰ (صفر) هم قبلاً داشته ام (که در ابتدای امسال ایجادش کردم)

بگذارید آن را هم در اینجا معرفی کنم:

وب سایت مداد رنگی

البته، سایت مدادرنگی فعلاً به روز نمیشود و هنوز خیلی جایِ کار دارد.

اما در حال حاضر، تنها برای فعال نمودن درگاه پرداختِ امنِ زرین پال برای ربات فروشگاهیِ مدادرنگی از آن استفاده کردم.

و البته برای آینده اش، برنامه‌هایی دارم که در میکرواکشن‌های آینده، میکوشم آن‌ها را نیز عملی و اعلام کنم.

اما، فعلاً و تا آینده ای در حالِ حاضر نامعلوم، در ربات فروشگاهی در کنار کانال مدادرنگی فعالیت خواهم کرد.

 

پی نوشت:

امروز در خبرنامه هفتگی متمم – پیرامون درسهای مفید و دوست داشتنیِ هدفگذاری و برنامه ریزی که در آن ارائه می‌شود – جمله ای قابل تأمل از «جک ما» بنیان‌گذار علی بابا نقل شده بود و پیرو آن، وقتی این جمله ی زیبا از متمم را خواندم؛ قدرت و جسارت بیشتری یافتم و مصمم شدم که همین امروز، ربات فروشگاهی ام را فعال و اعلام کنم و برای کاردستی‌هایم از همین امروز سفارش بگیرم.

و آن جمله این بود:

[su_quote]برای ما که در برنامه‌ریزی همواره از توجه به سناریوهای منفی هم حرف می‌زنیم، این تذکر نوعی یادآوری است که ترس از رویدادهای احتمالی آینده، نباید ما را فلج و متوقف کند.[/su_quote]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *