بهانه‌ای برای نوشتن

باغ اسرار – Secret Garden

اگر بخواهم از زیباترین و شگفت انگیزترین آهنگ‌هایی که تا به حال شنیده ام برای شما بگم، حتما از  آهنگ‌های «Secret Garden» نام خواهم برد.

باغ اسرار

“باغ اسرار (Secret Garden) نام گروه موسیقی ایرلندی-نروژی است که در سال ۱۹۹۴ تشکیل شده است. آلبوم‌های این گروه تا کنون بیش از ۳ میلیون کپی فروخته شده است و برنده جوایز مختلفی همچون جایزه بهترین آلبوم عصر جدید، مسابقات یورو ویژن و … شده است. این گروه از دو عضو اصلی رالف لاولند آهنگساز و پیانیست نروژی و فیونولا شری، ویلونیست یونانی تشکیل شده است. رالف لاولند در سال ۱۹۵۵در نروژ بدنیا آمده است، علاقه او به آهنگسازی از همان دوران کودکی وجود داشت. در کنسرواتوار Kristiansand شروع به فراگیری علوم موسیقی نمود و درجه استادی را از موسسه موسیقی اسلو دریافت نمود.او یکی از محبوبترین ترانه سراها در کشورش می‌باشد، برخی از ترانه‌های او تا مدتها در بالاترین رده بندیهای موسیقی در سراسر دنیا قرار گرفته است. فیونولا شری در خانواده ای که علاقمند به موسیقی بودند به دنیا آمد(در سال ۱۹۶۳) . وی در سن ۸ سالگی شروع به یادگیری ویولن نمود و در سن پانزده سالگی برای ادامه تحصیل در موسیقی به ایرلند رفت. وی با درجه ممتاز از Trinity College و کالج موسیقی دوبلین فارغ التحصیل شد و بعد از آن در ارکستر RTE فعالیت نمود. فعالیتهای وی ادامه داشت تا اینکه با رالف لاولند آشنا شد و گروه باغ اسرار در سال ۱۹۹۴ شکل گرفت. موفقیت گروه موسیقی باغ اسرار در سال ۱۹۹۵ در مسابقه یورو ویژن (یوروvision) باعث شد اولین آلبوم این گروه با عنوان Songs from a Secret Garden بیش از یک میلیون فروش داشته باشد و پرفروشترین آلبوم سال در ایرلند شود. این آلبوم در کشورهای نروژ، کره، هنگ کنگ و نیوزلند نیز موفقیت زیادی کسب نمود.” (منبع: اینترنت)

[su_quote]در درون همه ی ما یک Secret Garden یا باغ اسرار وجود داره! باغی که می‌تونیم در اون به دنبال مفر و پناهگاهی باشیم؛ برای تمام اوقاتی که زندگی برامون سخت و خشن می‌شه، یا جایی که بتونیم در اونجا برای بازیافتن قدرتمون، زمانی رو به شادی و تفکر بپردازیم.[/su_quote]

این گفته ی Rolf Lovland  آهنگساز آلبوم باغ اسرار هستش:

Somewhere within us all there is a secret garden
 A garden in which we can seek refuge when times are rough
 or retire to in joy or contemplation
For years I have visited my own secret garden in search of organic harmony and melody
The songs on this CD are some of what I’ve found
In 1994 I met an artist who through the soulful simplicity of her instrument gave my songs a voice
She is the famed Irish violinist Fionnuala Sherry
Together we have tended the secret garden
and the crop is here for your picking
It is my sincere wish that by uncovering some of our secrets
you will pay a visit to your own garden. ~ Rolf Lovland

دوتا از زیباترین آهنگهای Secret Garden به نام Nucturne  و Cantoluna رو براتون توی برگه ی آهنگ‌های شگفت انگیز گذاشتم.

امیدوارم شما هم مثل من از شنیدن اونها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *