بهانه‌ای برای نوشتن

اگر می‌خواهید با «مداد رنگی» بیشتر آشنا شوید – با الهام از آموزه‌های متمم

پیرو مطالب و پست‌های قبلی که آنها را تقریباً در این برگه جمع بندی کرده ام، مدتی است که به طور متمرکز، درسهایی مشخص از متمم را که می‌تواند در ادامه ی این راه به من کمک کند، مطالعه و مرور می‌کنم.

و هر چه بیشتر در این مسیر پیش می‌روم، این درسها به نظرم کاربردی تر و دوست داشتنی تر می‌شوند.

همچنانکه نیز برخی کامنت‌های دوستان متممی‌که در پای این درس‌ها به نگارش درآمده اند؛

که بعد از مطالعه ی آنها، پی میبرم که برخی از این عزیزان، دانش و تجربیات پربهایی از خود را به گنجینه ی گرانبهای متمم اضافه کرده اند.

برخی حرفهایی که براستی ارزش وقت گذاشتن، خواندن، آموختن و البته امتیاز دادن دارند.

سخن را کوتاه میکنم و سر اصل مطلب میروم.

در این راستا فایلی را تهیه کرده ام که الهام گرفته از درسهای مدیریت فروش متمم و به طور خاص مهارت فروش و تکنیکهای فروشندگی حرفه ای  است.

این درس شگفت انگیز و درسهای مشابه آن در متمم، به من کمک کرد تا با صرفِ چندین روز و چندین ساعت مطالعه، فکر کردن و نوشتن؛ دانش ام را نسبت به کاری که می‌خواهم انجام دهم بیشتر کنم، اطلاعات پراکنده ای را که در اینخصوص در ذهن داشتم در یک فایل ۹ صفحه ای جمع آوری، سازماندهی و طبقه بندی کنم و خودم هم نسبت به کاری که انجام میدهم شناخت بهتر و دقیق تری پیدا کنم، و همچنین به افرادی که علاقمند هستند کمک کنم تا با مداد رنگی و نحوه ی سفارش و خرید کاردستی‌های آن، بیشتر و بهتر آشنا شوند.

ضمن اینکه فکر میکنم این فایل – اگرچه ساده، و نه خیلی کامل است و برخی آیتم‌ها در آن مورد اشاره قرار نگرفته است – اما به عنوان نمونه ای عملی و کاربردی از برخی نکات آموزنده و مفید درس فروشنده موفق باید در چه زمینه‌هایی دانش داشته باشد؟، شاید بتواند برای علاقمندان به این درس نیز به گونه ای، مفید واقع شود.

البته میدانم که محتوای این فایل، خالی از نقص یا اشکال نیست و نیز لازم است که هر بار مورد بازبینی، اصلاح، تغییر یا ویرایش قرار بگیرد؛

اما در هر صورت امیدوارم که به مرور، در این راه بهتر بیاموزم و بیشتر تجربه بیندوزم و نه تنها محتوای این فایل و محتواهای مشابه آن، بلکه کارها و فعالیتها و اقداماتی که در این راه انجام میدهم نیز به مرور کامل تر، پخته تر، دقیق تر ،و حرفه ای تر شود.

دانلود فایل آشنایی با مداد رنگی

پی نوشت:

۱-  با این وضعیت جدید تلگرام، نمیدانم ادامه ی استفاده از کانال و فروشگاه ربات مدادرنگی (که در فایل از آنها نام برده میشود) از این به بعد برای خودم و کاربران، تا چه حد عملی، آسان، یا مناسب باشد. شاید در روزهای آینده، بتوانم به نتیجه و تصمیم مناسبی در اینخصوص دست پیدا کنم.

۲- در رابطه با فروش کاردستی‌های مداد رنگی در مرکز فروشندگان دیجی کالا (Market Place) که دو نفر از دوستان متممی‌خوبم (امین آرامش و محمدرضا گلنسایی) به من پیشنهاد کرده بودند هم مقداری بررسی کردم و حتی ثبت نام کردم و متن قرارداد هم برایم ارسال شد، اما بیشتر که تحقیق کردم متوجه شدم احتمالا با شرایط من مناسب نباشد. اما فکر میکنم برای افرادی که دسترسی یا آشنایی کمتری با بسترها و ابزارها و کانال‌های ارتباطی دیجیتال دارند، روش خوب و مناسبی برای عرضه ی کارهایشان باشد.

البته مطلب اخیر دوست خوب مان، بهداد مبینی را نیز از نظر دور نخواهم داشت و منتظر مطالب مفید بعدی ایشان در اینخصوص – که بر اساس تجربیات ارزشمند شخصی شان نیز هست – هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *