بهانه‌ای برای نوشتن

قوانین سه گانه تکنولوژی تغییر

قوانین سه گانه تکنولوژی تغییر

تغییر

این قوانین اصول کلی و محوری شکل گیری فرآیندهای تغییر و تحول در ابعاد شخصیت انسانها یعنی افکار، رفتار و احساسات و به دنبال آن تحول در نتایج قابل برداشت از زندگی را تشریح می کنند:

قانون اول: زندگی بازتاب وضعیت درونی ماست.

اتفاق و نتیجه جدیدی در زندگی منتظر ما نخواهد بود، مگر آنکه بسترها و علتهایش قبلا درون ما فراهم شوند. تغییری را در شرایط زندگی خود تجربه نخواهیم کرد، مگر آنکه آن تغییر را قبلا در درون خویش تجربه کنیم. قانون اول تکنولوژی تغییر، بیانگر این نکته کلیدیست که:

اگر به دنبال تغییر در شرایط زندگی خویش  هستیم: آن گاه، باید ریشه‌های این دگرگونی را در درون خود جستجو کنیم.

قانون دوم: لازمه هر تغییر و تحولی طلب واقعی و عمیق می باشد.

شرط اول، شرط دوم، شرط سوم و شرط آخر انجام هر تغییر و دگرگونی و تحولی، میل عمیق، طلب طوفانی و اشتیاقی بی قرار برای شکل گیری آن تغییر است.

قانون دوم تکنولوژی تغییر می گوید برای تحول باید طلب داشت. طلب واژه سه حرفی ساده ای است که مفهومش بیشتر از یک کتاب مجال توضیح دارد. شاید همه کسانی که در اجرای فرآیند تغییر و تحول شکست می خورند در آگاهی خویش میل و طلب به تغییر را دارند ولی طلب موثر آن است که در ناخودآگاه ما درک شود.

ضمیر ناخودآگاه، تنها زبان احساس را به خوبی می فهمد. بنابراین طلب موثر، خواستی با عمق احساس، طوفانی و مشتاق است که بتواند پردازشگر مرکزی ما را جهت دهد.

پس لطفا جمله تاکیدی به عنوان متمم قانون دوم تکنولوژی تغییر را هم خوب به خاطر بسپارید:

ما هرگز تغییر نخواهیم کرد، مادامی که واقعا نخواهیم تغییر کنیم.

قانون سوم: اجرای فرآیندهای تکنولوژی تغییر در بستر نرم افزارهای ضمیرناخودآگاه به سادگی قابل اجراست.

 ضمیرناخودآگاه در واقع  مرکز کنترل و فرماندهی وجودمان محسوب می شود. برنامه ریزی و ارسال فرامین کلیه فرآیندها و اعمال جسم و روح ما در این کامپیوتر قدرتمند انجام می گیرد. برنامه ریزی اعمال حیاتی بیش از ۸۰ میلیارد سلول جسم ما را در هر لحظه تنها بخش کوچکی از مسئولیتهای این پردازشگر شگفت انگیز محسوب می شود. از سویی دیگر کنترل و شکل دهی افکار، احساسات، حالات روحی، و رفتار شخصیت ما هم در این مرکز اجرا می شود.

این پردازشگر عظیم، سیستمی از پیش طراحی شده و فاقد شعور و تصمیم گیری است. میلیونها رشته عصبی موجود در مغز ما، تشکیل نرم افزارهای ثابت و مشخصی را می دهند که فعال شدن هر یک از این نرم افزارها باعث شکل گیری یک وضعیت روحی و روانی در ما می گردد. در ضمیرناخودآگاه ما تمام نرم افزارهای لازم و معمول، به شکلی تقریبا یکنواخت وجود دارند و اینکه در حال حاضر چه نرم افزارهایی فعال، نیمه فعال یا غیرفعالند، شکل فعلی شخصیت ما را تعیین می کند. بنابراین در ضمیر ناخودآگاه ما تک تک ما نرم افزارهایی حضور دارند که اگر به خوبی فعال شوند ما تبدیل به قاتلی بی رحم و سنگدل می شویم، همچنانکه نرم افزارهایی آماده اند تا جلوه گر ماهیت شریف انسانی ما به عنوان اشرف مخلوقات و جانشین شایسته خداوند در زمین باشند…

بخشی از کتاب: کارگاه آموزشی‌ تکنولوژی جذب ثروت و موفقیت یا زندگی به سبک ثروتمندان خود ساخته – پدیدآورنده: حمید تقدسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *