بهانه‌ای برای نوشتن

پیاده روی و سلامتی

پیاده روی و سلامتی

با انجام پیاده روی شما ذهن خود را شفا می‌دهید و احساس شادمانی می‌کنید. 

735352_pfJCLkA9

پیاده روی می‌تواند بهترین ورزش برای انسان باشد. اصلا انگار بدن انسان برای پیاده روی طراحی شده است! در طول تاریخ، ما چندین کیلومتر برای جستجوی غذا، آب  و هیزم پیاده راه رفته ایم، و حتی بسیاری از مردم بومی‌هنوز هم به اینگونه زندگی می‌کنند.
برخلاف دویدن، پیاده روی بندرت انسان را دچار آسیب می‌کند. پیاده روی میتواند به روشهای متنوعی انجام شود: سریع، آهسته، سربالایی، سرپایینی، می‌توانید با حمل وزنه کوچکی در دست یا بسته به مچ پا فعالیتهای قلبی عروقی خود را افزایش دهید، یا می‌توانید بسادگی و راحت و آزادانه راه بروید.

پیاده روی سبب ورزش قلب و ریه می‌شود و پمپاژ سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند. برخلاف سیستم گردش خون که دارای قلبی است که خون را از طریق سرخرگها و سیاهرگها به جلو می‌راند، سیستم لنفاوی متکی بر گرانش و جاذبه است. هر بار که شما یک قدم بر می‌دارید، سیستم لنفاوی تحریک شده و جریان مایعات لنفاوی افزایش می‌یابد.
صدها مطالعه و تحقیق نشان داده که افرادی که حداقل ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی می‌کنند از افراد دیگری که اینکار را انجام نمی‌دهند سالم ترند. آنها به بیماریهای کمتری مبتلا می‌شوند و ریسک حمله‌های قلبی و سکته در آنها پایین تر است، علاوه بر این، از تراکم استخوان بالاتری نیز بهره مند می‌باشند.”

 

منبع: wellbeingjournal.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *