بهانه‌ای برای نوشتن

۵ فوت و فن کوچک در برابر چالش‌ها

۵ فوت و فن کوچک برای موفق شدن در برابر چالش‌ها و مشکلات زندگی

شما مشغول کار و کار و کار هستید تا شما را به جلو ببرد و به اهداف بزرگ زندگی خود برسید، اما شما دقیقا به جایی که می‌خواهید نمی‌رسید.

همچنین، وقت آزاد کمتری دارید ، خستگی بیشتر و …و در تعجب هستید …

آیا واقعا نیاز دارید که با صبوری بیشتری منتظر باشید که آن روزهای شاد برسند؟یا به این معنی است که شما به اندازه کافی خوب نبودید و باید این را بعنوان یک حقیقت بپذیرید؟!

در اعماق درونتان میدانید که باید به تلاش تان ادامه دهید.

حالا سوال این است :

“چگونه؟”

 735352_q4DuPoqk
حقیقتی سخت درباره دستیابی به شادی

هرکس می‌تواند تعریفی برای شادی داشته باشد.

هیچ فرمول خاصی برای آن وجود ندارد. شادی با فشار دادن یک دکمه به دست نمی‌آید.  یک شو استعدادیابی هم نیست که شما توسط هیئت داوری پذیرفته شوید و یک شبه سوپراستار شوید.

هر کسی راه خود را برای رسیدن به شادی می‌پیماید.از طریق رشد کردن در طی سالها شما همه نوع نگرش و باورهای مربوط به روابط، ازدواج، زندگی کاری و حرفه ای و … را یاد می‌گیرید . این نگرش‌ها بیشتر از پدر و مادر، دوستان و مدرسه به شما منتقل می‌شوند. که این، بدون داشتن تجارب و ادراک شخصی خودتان، فقط یک دانش ناقص است .

به عنوان یک مبتدی، شما باید توانایی‌هایتان را برای روبرو شدن درست با مشکلات گسترش دهید نه با تلاش برای داشتن یک زندگی بدون مشکل!

هدف اصلی شما کار برای رسیدن به نتیجه نیست، بلکه برای به دست آوردن تجربه است.

این پایه و اساس موفقیت آینده شما است. 

۵ راه برای نزدیک شدن به چالش‌ها :

۱-     با “چرا؟” شروع کنید.

 آیا شما ناگزیرید با هر چالش ای در طول مسیر زندگی خود روبرو شوید؟  احتمالا خیر.

در هر زمان ناگزیرید به دو یا بیشتر از چالش‌هایتان بپردازید و توجه دقیق تری به آن‌ها بکنید با پرسیدن  “چرا ؟ ” !
“چرا” ؛ منظور این است که علت چیست، باور شما چیست؟
شما باید به وضوح رویای تان را درک کنید ، آنچه که به شما الهام می‌بخشد، آنچه که باعث میشود هر روز صبح از خواب برخیزید و هیچ چیزی نتواند شما را برای مواجه کردن با چالش تان متوقف بکند.

۲-     قدرت سازگاری انسانی!

قدرت سازگاری انسان بسیاری از مردم را شگفت زده کرده ، که منجر به طرح سوالات مهمی درباره روابط انسانی و اهداف زندگی شده .

برای مثال ، هنگامی که شما عاشق می‌شوید، ، شما شور و اشتیاق زیادی دارید وفکر میکنید رابطه شما همیشه به همین صورت خواهد ماند . حقیقت سخت این است که شما به این رمان عاشقانه عادت میکنید و به زودی برایتان معمولی میشود، هر چند که انتظار شما متفاوت بود.

حتی اگر هیچ چیز بدی در رابطه شما اتفاق نیفتد، شما هنوز هم می‌خواهید احساس کنید که چیزی در آن اشتباه است، که بدون شک رابطه شما را تضعیف خواهد کرد.

هنگامی‌که شما با یک نسخه ایده آل از هدف خود زندگی می کنید، سعی کنید یک گام به عقب برگردید. در اینصورت می‌توانید مشکل خود را از دیدگاه‌های مختلف ببینید و به راحتی، یک راه حل پیدا کنید.

۳-     از تجارب کوچک خود درس بگیرید.

هنگامی‌که فرصتی برای کار در یک پروژه با افراد دیگر را دارید می‌توانید چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرید . در کار درگیر شوید حتی اگر هیچ  پاداش مالی به شما داده نشود. این نوع از تجارب بسیار ارزشمند است،  دانشی  را که از کار کردن با حرفه ای  ها یاد می‌گیرید، هیچ دانشگاهی نمی‌تواند به شما یاد بدهد.

تنظیم اهداف بزرگ به شما کمک می‌کند تا به جلو حرکت کنید، اما تجربه‌های کوچک را هم دست کم نگیرید. برخی از اهداف بیش از حد دست یافتنی می‌شوند و این خوب است. فقط مطمئن شوید که درها را برای فرصت‌های جدید باز گذاشته اید.

در نهایت، این مقصد نیست که در پایان به شما رضایت و شادی می‌دهد، بلکه تلاش و تجربه در طول راه به شما حس شادی و رضایت می‌بخشد. و در این میان برخی تجارب کوچک می‌تواند بزرگترین تاثیر را داشته باشد.

۴-     از پشیمانی درس بگیرید.

 شما هر زمان که کاری را از روی ترس یا بخاطر انتظارات یا تکالیف یا از روی ناآگاهی کامل نسبت به اعمالتان انجام می‌دهید، اغلب پشیمان می‌شوید.

هروقت که از انجام دادن یا ندادن کاری پشیمان می‌شوید سعی کنید بفهمید که آن مساله چگونه با بالاترین ارزش‌های شما تشدید می‌یابد.

به جای بازی کردن با “چی میشد اگه؟” یا ” اگه فقط” ، پشیمانی تان را در مسیری که به رشد شما برای پیچیده تر شدن، خردمند تر شدن و رسیدن به شادی و رضایت شخصی کمک کند، مورد آزمون قرار دهید.

۵-    بدانید زندگی با همه برخورد دارد!

گفته ای هست که : “اگه دری بسته شود ، در دیگری باز میشود.”

حتی اگه تمام درها هم بسته بشن باز یه پنجره وجود داره!

هر زمان که برای رسیدن به خواسته ای تلاش می‌کنید انتظار نداشته باشید که در همان قدم اول به خواسته تان برسید. زندگی اینطوری طراحی نشده .  شما باید بلند شوید و دوباره و دوباره تلاش کنید .

حتی موفق ترین مردم هم مورد اصابت موانع و مشکلات زندگی قرار گرفتند اما منصرف نشدند و به مبارزه ادامه دادند.

  اگر شما یاد بگیرید چگونه با چالش‌ها و مشکلات زندگی روبرو شوید حتی اگه شما را ثروتمندتر و موفق تر نکند ولی باعث میشود که شما شادتر زندگی کنید.

اگه چیزی رو میخوای؛ برو دنبالش !

  زندگی به سرعت تغییر می‌کند.

همچنان سخت تر است که فرآیندهایی را که در اطراف ما اتفاق می‌افتند نگه داریم. سخت تر می‌شود که به ارزشهایمان پایبند بمانیم . این روزها زندگی با استرس بیشتری همراه شده و در عین حال باید بیشتر تلاش کنیم.

این به معنی سخت تر کار کردن و روبرو شدن با چالش‌های زندگی است ، نه تغییر دادن راه. حتی اگر دیگران بگویند که شما دارید وقتتان را بخاطر هیچی تلف می‌کنید.

در ابتدا شما هیچ مهارتی ندارید و این دشوار خواهد بود اما به آرامی‌شما تجربه و دانش لازم را بدست می‌آورید و آسان تر خواهد شد.

این زندگی واقعی است.

پس … اگر چیزی را میخواهی؛ برو دنبالش!

من که هستم … شما چطور؟

قبول دارم … شاید آسان نباشد! … اما امکان پذیر است.

۵Little Tricks to Successfully Face Challenges in Life : منبع

(Stevenaitchison)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *