درباره یک كتاب

صندوق پیشنهادات مغز!

جمع آوری ایده‌ها:

صندوق پیشنهادات مغز!

وقتی شروع به نوشتن اهداف خود می‌کنید مغز همه جور مواد تازه را برایتان می‌فرستد: ایده‌های ابتکاری و نیروبخش جهت برنامه ریزی و بسط دادن آرزوها.

تا ایجا همه چیز خوب است، اما حالا بپردازیم به بخش ناخوشایند قضیه: اگر روشی برای ثبت و مرور بهترین برنامه‌ها و ایده‌ها نداشته باشید، آنها را فراموش خواهید کرد.

امواج ناگهانی دریافت‌ها و روشن بینی‌ها به سرعت می‌آیند- و می‌روند.

در داستان «آلیس در سرزمین عجایب»، پادشاه می‌گوید «وحشت آن لحظه را هرگز، هرگز فراموش نخواهم کرد.» و ملکه بلافاصله جواب می‌دهد «اما فراموش می‌کنی، اگر آن را یادداشت نکنی.»

توصیه می‌کنم دفترچه ی کوچکی بخرید و آن را همیشه همراه داشته باشید تا ایده‌ها را به محض اینکه به ذهنتان خطور می‌کنند یادداشت کنید.

در بسیاری از شرکت بنویس تا اتفاق بیفتدهای بزرگ، صندوق‌های نظرات و پیشنهادات وجود دارد که کارمندان را ترغیب به دادن پیشنهادات خلاق می‌کند. به همین ترتیب، دفترچه ی کوچکی نیز که در جیب شماست در واقع نوعی صندوق پیشنهادات برای مغز شماست که صرف همراه داشتن آن، دعوتی است برای آمدن ایده‌های جدید.

داشتن جایی برای ثبت افکار و تأملات و قرار دادن یک قلم در جایی دم دست، پیامی‌را به مغز می‌فرستد: «آماده ورودی تو هستم.»

همراه داشتن یک دفتر کوچک به معنای احترام گذاشتن به ایده‌هایی ایت که به ذهنتان خطور میکنند و وقتی این کار را انجام می‌کنید آن بخشی از مغز شما که این ایده‌ها را ارائه می‌دهد از این توجه و احترام اندک چنان به وجد می‌آید که باز هم چیزهای بیشتری برایتان می‌فرستد. در این صورت ذهن شما تبدیل به بستری برای ایده‌های تازه می‌شود که تخیل را پیوسته به پرواز در می‌آورند.

منبع: کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد»

نویسنده: هنریت کلاوسر

ترجمه: محمد گذرآبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *