دانستنیها

قدرتمندترین زنان و مردان دنیای تکنولوژی

اگر دنیای تکنولوژی و تاثیر شگرفی که این دنیا بر زندگی امروز و فردای ما و فرداهای نسلهای پس از ما گذاشته و خواهد گذاشت، برای تان جذاب باشد؛ حتما شناختن کسانی که سهم عمده و تاثیر شگرفی در چرخش بی وقفه ی این سیاره ی شگفت انگیز! دارند نیز به همان اندازه برای تان جذاب، جالب و هیجان انگیز خواهد بود. ضمن اینکه آشنایی با داستان زندگی و کسب و کار این افراد، می‌تواند برای ما هم الهام بخش باشد.

بیایید از قدرتمندترین زن این جهان شگفت انگیز شروع کنیم:

شاید برای تان جالب باشید بدانید قدرتمندترین زن در دنیای تکنولوژی در حال حاضر، به گفته ی مجله ی فوربس، فردی است به نام:

شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg)

شریل سندبرگ

او  با ثروت شخصی ۱.۴ میلیارد دلار، در لیست ۱۰۰ زن قدرتمند فوربس قرار گرفته و در حال حاضر، مدیر ارشد اجرایی فیس بوک (Facebook COO) است.

او همچنین نویسنده ی کتابی است با عنوان:

 Lean In: Women, Work, and the Will to Lead (لینک کتاب در آمازون)LEAN IN

او در این کتاب از تجربیاتش به عنوان یکی از مدیران زن موفق دنیا حرف می‌زند و راهکارهایی برای زنان و پیشرفت حرفه ای آن‌ها ارائه می‌دهد. (+)

اتفاقاً مثل اینکه این کتاب در ایران هم با عنوان “موفقیت حرفه‌ای زنان (آسیب‌ها و راهکارها)” توسط “آزاده رادنژاد” ترجمه شده.  (لینک خرید کتاب در آدینه بوک)

اگر به سخنرانی‌های تد هم علاقمند باشید، او سخنرانی جالبی هم در تد دارد، با این عنوان:

چرا ما تعداد کمی‌زن رهبر و پیشرو داریم؟

و در این سخنرانی “به این موضوع می‌پردازد که چرا تعداد کمی‌از زنان در مقایسه با مردان، به سطوح بالای کاری می‌رسند؟ و برای رسیدن به عناوین مدیریتی در شرکت‌های بزرگ، به زنان سه توصیه بسیار ارزشمند می‌کند.” (نقل از تد)

به گفته ی فوربس، شهرت سندبرگ، تنها به عنوان یک میلیاردر و مدیر اجرایی فیس بوک – به عنوان یکی از ارزشمندترین برندهای دنیا – نیست، بلکه به عنوان صدایی است برای توانمندسازی زنان چه در محیط کار و چه به عنوان کسی که مسئولیتهایی را در خانه به عهده دارد.

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#7b14a5″ link_color=”#c31ec4″ size=”2″]

حالا که با قدرتمندترین زن دنیای تکنولوژی آشنا شدیم، بیایید با ۲۰ فرد دیگر که آنها نیز از قدرتمندترین افراد دنیای تکنولوژی محسوب می‌شوند، بیشتر آشنا شویم. (البته می‌دانم که شما احتمالاً همه یا خیلی از آنها را قبلا می‌شناختید) :

قبل از آشنایی با این افراد، لازم به ذکر است که این رتبه بندی را وب سایت Business Insider انجام داده و در اینباره چنین توضیح می‌دهد:

[su_quote]وب سایت Business Insider اخیراً، فهرست خود از قدرتمندترین افراد جهان را منتشر کرده که متشکل از ۵۰ نفر می‌باشد و در این فهرست، ۱۲ نفر، شامل افراد نوآور، مدیران و اشخاص تاثیرگذار در دنیای تکنولوژی هستند. برای تعیین رتبه بندی، ما بیش از ۱۰۰ نفر از افراد تاثیرگذار در کسب و کار، سیاست، و دنیای سرگرمی‌را مورد بررسی قرار دادیم و نفوذ و تاثیر آنها را بر اساس چهار شاخص عمده ی قدرت اقتصادی (economic power)، فرماندهی (command)، ارزش خبری (newsworthiness) و تاثیر (impact) – یک مقیاس ذهنی که میزان اهمیت فرد در حوزه ی مربوطه را می‌سنجد – ارزیابی کردیم. بعد، ما آنها را به کسانی که در صنعت تکنولوژی فعالیت دارند محدود کردیم و هشت ستاره دیگر دنیای تکنولوژی را که در این فهرست ۵۰ نفره، قرار نداشتند، به آن افزودیم.[/su_quote]
(تاریخ انتشار: Nov. 25, 2015)

حال، بیایید با این ۲۰ فرد قدرتمند دنیای تکنولوژی آشنا شویم یا آنها را کمی‌بیشتر بشناسیم:

(و در صورت علاقمندی، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد هر کدام از این افراد در اینترنت به دست بیاورید)

۱. بیل گیتس  (Bill Gates)

 

بیل گیتس

سمت: متولی و یکی از روسای بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس

کشور: آمریکا

سن: ۶۰

او همچنین بنیانگذار شرکت مایکروسافت (در سال ۱۹۷۵ به همراه دوست دوران کودکی اش Paul Allen) است، که به واسطه ی این شرکت نرم افزاری، با ۸۷.۳ میلیارد دلار، لقب ثروتمندترین مرد روی کره ی زمین را از آنِ خود کرد. او در حال حاضر اگر چه عضو هیات مدیره ی شرکت مایکروسافت است اما دیگر به طور فعال، در این شرکت فعالیت ندارد.

گیتس، نهاد خیریه ای را به همراه همسرش ملیندا تاسیس کرد و از آن زمان تاکنون بنیاد گیتس بیش از ۳۴.۵ میلیارد دلار هزینه برای فعالیت‌های مختلفی چون تلاش برای از بین بردن ایدز،  مالاریا و بسیاری بیماری‌های کشنده دیگر صرف کرده است. آنها همچنین از طرحهای آموزش، توسعه کشاورزی، کمکهای اضطراری، فقر شهری و کتابخانه ی جهانی حمایت می‌کنند.

گیتس و دوست خوب او، وارن بافت، همچنین شروع کردند تا ثروتمندان میلیاردر را تشویق کنند که از آنها پیروی کنند و نیمی‌یا بیشتر از ثروت خود را ببخشند. (۱۳۵ نفر هم امضا کرده اند)

۲. جف بزوس  (Jeff Bezos)

 

مدیر عامل امازون

سمت: مدیر عامل آمازون (Amazon.com)

کشور: آمریکا

سن: ۵۱

سایت آمازون، یک ابرقدرت غیر قابل انکار در زمینه ی تجارت الکترونیک است.

جف بزوس صاحب یک شرکت خصوصی با نام Blue Origin هم هست که در زمینه ی ساخت موشک و فضاپیما فعالیت می‌کند. این شرکت توانست اولین موشک خود را دوباره بر روی سطح زمین فرود آورد.

۳. لری پیج (Larry Page)

 

لری پیج

سمت: یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت آلفابت (Alphabet)

کشور: آمریکا

سن: ۴۲

لری پیج، مدیر عامل سابق گوگل، در سال جاری، با انتشار نامه ای از تغییرات اساسی در ساختار کسب و کار گوگل و تولد آلفابت خبر داد. او اعلام کرد که از این پس، گوگل، یکی از زیر شاخه‌های هولدینگ جدید آلفابت خواهد بود که بر بخش‌های دیگری چون Nest و Calico و Google X به عنوان موجودیت‌هایی مستقل نظارت می‌کند.

لری پیج و سرگئی برین به عنوان بنیانگذاران گوگل، توانستند پروژه ی دکترای خود در دانشگاه استنفورد را به یکی از بزرگترین و دور از دسترس ترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان تبدیل کنند. علاوه بر این موتور جستجوی همیشه حاضر! شرکت آلفابت در بسیاری از فعالیت‌های حوزه تکنولوژی دستی دارد: از خانه ی خودکار و خودرو بدون راننده گرفته تا طولانی کردن عمر بشر!

۴. مارک زاکربرگ Mark Zuckerberg

 

مارک زاکربرگ

سمت: بنیانگذار و مدیر عامل فیسبوک (Facebook)

کشور: آمریکا

سن: ۳۱

مارک زاکربرگ، رهبر بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است.

زاکربرگ – بنیانگذار شرکت فیس بوک – همچنین صدها میلیون از ثروت شخصی خود را به طور عمده در آموزش، از طریق راه اندازی یک سازمان غیرانتفاعی او و همسرش – پریسیلا – به منظور بهبود آموزش در Bay Area و  AltSchool  (شرکتی که به ترویج آموزشهای شخصی می‌پردازد) سرمایه گذاری کرده است.

۵. سرگئی برین (Sergey Brin)

 

سرگئی برین

سمت: یکی از بنیانگذاران و رییس شرکت آلفابت (Alphabet)

کشور: آمریکا

سن: ۴۲

برین، در کودکی از مسکو به آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۹۵ که مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته علوم کامپیوتر را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد، با لری پیج آشنا شد. در آن زمان هر دو در حال تحصیل برای دریافت دکترای خود بودند و سه سال پس از آن، شرکت گوگل را با همراهی یکدیگر بنیان نهادند.

امروز، ثروت شخصی سرگئی برین و لری پیج، به ترتیب، ۳۸ میلیارد دلار و ۴۲ میلیارد دلار می‌باشد.

۶. جک ما (Jack Ma)

 

جک ما شرکت علی بابا

سمت: بنیانگذار و مدیرعامل شرکت علی بابا (Alibaba)

کشور: چین

سن: ۵۱

بنیانگذار و مدیرعامل شرکت علی بابا، دومین فرد ثروتمند دنیا است که با تجارت الکترونیک شرکت خود توانست در سال ۲۰۱۴، با ۲۵ میلیارد دلار، رکورد بیشترین عرضه اولیه عمومی‌(IPO =  initial public offering) را بشکند. چیزی که تا به حال در جهان سابقه نداشته است.

۷. تیم کوک (Tim Cook)

 

تیم کوک

سمت: مدیرعامل شرکت اپل (Apple)

کشور: آمریکا

سن: ۵۴

تیم کوک، پس از استیو جابز، باارزش ترین شرکت بر روی کره ی زمین – اپل، با ارزش ۶۴۵ میلیارد دلار – را اداره می‌کند.

۸. لری الیسون (Larry Ellison)

 

لری الیسون

سمت: بنیانگذار و رییس اجرایی شرکت اوراکل (Oracle)

کشور: آمریکا

سن: ۷۱

لری الیسون یکی از ده ثروتمندترین اشخاص در دنیا است. او ورزش تنیس را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و در مسابقات قایق‌رانی نیز مهارت زیادی دارد.

۹. ایلان ماسک (Elon Musk)

 

ایلان ماسک

سمت: مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس (Tesla and SpaceX)

کشور: آمریکا

سن: ۴۴

ایلان ماسک، مردی که معتقد است “هیچ چیز به عنوان کسب و کار وجود ندارد، مگر آنکه در تلاش برای دستیابی به یک هدف باشد.”، تا به امروز، ۱۸ شرکت را سرمایه گذاری، تاسیس و اداره کرده که دو شرکت  Tesla Motors و SpaceX بعنوان نوآورترین شرکتهای تکنولوژی، از جمله آنها هستند.

او در سال ۱۹۹۰ شرکت پی پل (PayPal ) را تاسیس کرد و پس از آن ثروت رو به رشدی (بیش از ۱۱ میلیارد دلار) که به دست آورد، او را قادر ساخت تا به آزمایش با تکنولوژی‌های آینده بپردازد.

ماسک همچنین اخیراً در توییتر خود اعلام کرده که برای ساخت سیستم انتقال پرسرعت هایپرلوپ (Hyperloop) آزمایشی خود به طول ۵ مایل، برنامه‌ ای در دست دارد و از  نمایندگان شرکت‌ها، دانشجویان و دیگران خواست که این‌هایپرلوپ را مورد آزمایش قرار دهند.

او همچنین ۱۰ میلیون دلار برای حفظ ایمنی هوش مصنوعی و برخورداری از فواید آن برای نوع بشر، به موسسه Future of Life اهدا کرده است.

توضیح: ‌هایپرلوپ نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک مطرح شده. در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست تا اصطکاکی در کار نباشد قرار می‌گیرند که سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت می‌شود ظرف تنها ۳۵ دقیقه از لس‌آنجلس به سان فرانسیسکو رفت.‌هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند… (+)

۱۰. ساتیا نادلا (Satya Nadella)

 

ساتیا نادلا

سمت: مدیرعامل مایکروسافت (Microsoft)

کشور: آمریکا

سن: ۴۸

ساتیا نادلا، سومین مدیر عامل تاریخ مایکروسافت است. با اینکه شرکت مایکروسافت، هنوز غول نرم افزاری جهان – با فروش ۹۵ میلیارد دلار – است، اما از شکوه پیشین خود به عنوان رهبر بلامنازع نوآوری و تکنولوژی جهان، دور شده است.

۱۱. روبین لی (Robin Li)

 

روبین لی

سمت: مدیر عامل بایدو (Baidu)

کشور: چین

سن: ۴۶

بایدو، یکی از سه پادشاه اینترنت در کشور چین است! Baidu و Alibaba و Tencent که به عنوان BAT شناخته می‌شوند. بایدو در چین، همتراز گوگل میباشد.

۱۲. جینی رامتی (Ginni Rometty)

 

جینی رامتی

سمت: رییس و مدیرعامل آی بی ام (IBM)

کشور: آمریکا

سن: ۵۸

جینی رامتی در سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیرعامل آی‌بی‌ام معرفی شد. او از زمان آغاز کارش در آی‌بی‌ام تغییرات مهمی‌را آغاز کرده که اعتماد سرمایه‌گذاران را نیز جلب کرده است. راه‌ انداختن سرویس ابر مجازی و سرمایه‌گذاری اساسی روی آن، همکاری با اپل و راه‌اندازی سیستم هوش مصنوعی واتسون از جمله آن‌هاست. (+)

۱۳. ما هوآتنگ (Ma Huateng)

 

ما هوآتنگ

سمت: بنیانگذار و مدیر عامل هولدینگ تنسنت (Tencent Holdings)

کشور: چین

سن: ۴۴

ما هوآتنگ، که با نام مستعار انگلیسی خود Pony شناخته می‌شود، بنیانگذار و مدیر عامل Tencent Holdings، یکی از بزرگترین شرکتهای تکنولوژی در چین است. او همچنین، یکی از ثروتمندترین افراد کشور خود با ثروت خالص ۱۹ میلیارد دلار می‌باشد. اما علیرغم نفوذ و اعتبار زیادی که دارد، زندگی شخصی او تا امروز تا حد زیادی، مرموز و ناشناخته مانده است.

۱۴. مگ ویتمن (Meg Whitman)

 

مگ ویتمن

سمت: مدیرعامل شرکت هولت پکارد انترپرایز (Hewlett Packard Enterprise) و رییس اچ‌پی (HP Inc)

کشور: آمریکا

سن: ۵۹

او همچنین برای فرمانداری کالیفرنیا در سال ۲۰۱۰ نامزد شد، ولی رقابت را به جری براون واگذار کرد.

۱۵. تراویس کالانیک (Travis Kalanick)

 

تراویس کالانیک

سمت: بنیانگذار و مدیر عامل اوبر (Uber)

کشور: آمریکا

سن: ۳۹ سال

با ارزش قاطع ۵۱ میلیارد دلار، شرکت اوبر در حال حاضر با ارزش ترین شرکت خصوصی جهان در حیطه ی تکنولوژی محسوب می‌شود که سکان آن به دست مدیرعامل این شرکت یعنی تراویس کالانیک است و ارزش دارایی‌های خود او به ۳.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

اوبر دامنه فعالیت‌های خود را گسترش داده و دنبال کسب مجوز برای راه اندازی سرویس‌های جدیدی مانند UberEats و UberRush است. UberEats، در زمینه تحویل سریع غذا و UberRush  در زمینه ی تحویل سریع محموله‌ها فعالیت خواهد کرد.
اوبر هم اکنون در ۳۱۱ شهر و ۵۸ کشور فعالیت دارد و رقیب قدرتمندی برای شرکتهایی مانند Lyft است.

اوبر اولین تلاش سیلیکون ولیِ کالانیک نیست. او از دانشگاه استنفورد ترک تحصیل کرد تا در موتور جستجوی Scour مشغول به فعالیت شود؛ شرکتی که البته در سال ۲۰۰۰ ورشکستگی اش را اعلام کرد.  اما تقریبا به سرعت، با شرکت نرم افزار – شبکه Red Swoosh دوباره به صحنه ی تکنولوژی بازگشت و این شرکت را در سال ۲۰۰۷ به ارزش ۲۳ میلیون دلار به Akamai فروخت و از آن موقع به بعد، سرمایه اش را صرف تاسیس و ساخت اوبر کرده است.

۱۶. مارک اندرسن (Marc Andreessen)

 

مارک اندرسن

سمت: یکی از بنیانگذاران شرکت اندرسن هورویتز  (Andreessen Horowitz)

کشور: آمریکا

سن: ۴۴

شرکت Andreessen Horowitz در سال ۲۰۰۹ توسط Marc Andreessen و Ben Horowitz تاسیس شد. و در حال حاضر، مترادف با نام سیلیکون ولی است! این شرکت، سرمایه گذار بزرگی در سیلیکون ولی است که به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا ایده‌های شان را عملی کنند. این شرکت با عمر شش، هفت ساله ی خود، تاکنون توانسته حامی‌شرکت‌های بزرگی مانند BuzzFeed ،Facebook ،Pinterest ،Skype، Slack ،Twitter باشد.

البته شهرت آقای اندرسن، به سال ۱۹۹۴ بر می‌گردد. وقتی که در آن زمان، وارد دنیای تکنولوژی شد و یکی از بنیانگذاران شرکت ارتباطات Netscape بود.

این شرکت با عرضه مرورگر نت‌اسکیپ و سپس راه‌اندازی بنیاد موزیلا، تا اواسط دهه ۱۹۹۰ بالغ بر ۹۰٪ درصد سهم استفاده از مرورگرهای وب را به خود اختصاص داد. (+)

۱۷. جک دورسی (Jack Dorsey)

 

جک دورسی

سمت: یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت‌های توییتر و اسکوئر(Twitter and Square)

کشور: آمریکا

سن: ۳۹

جک دورسی، به عنوان فردی زیر چهل سال، دارای رزومه ای درخشان است. او بنیانگذار و مدیرعامل دو شرکت چند صد میلیون دلاری – Twitter و  Square- است و ثروت شخصی او معادل ۲ میلیارد دلار می‌باشد.

۱۸. پیتر ثیل (Peter Thiel)

 

پیتر ثیل

سمت: یکی از بنیانگذاران و رییس شرکت پالانتیر(Palantir)

کشور: آمریکا

سن: ۴۸

پیتر ثیل یکی از بنیانگذاران PayPal است. (به همراه دو نفر از دوستانش به نام Max Levchin و ایلان ماسک)

او همچنین در روزهای اولیه فیسبوک سرمایه گذاری‌های بزرگی در آن انجام داد و نویسنده کتاب پرفروش و موفق «صفر تا یک» نیز هست. ثروت شخصی او بیش از ۲.۳ میلیارد دلار گزارش شده و یکی از مورد احترام ترین سرمایه گذاران در سیلیکون ولی به شمار می‌رود.

این میلیاردر در حال حاضر در چندین پروژه در سراسر سیلیکون ولی، مشارکت دارد. که مهم ترین آنها شرکت امنیتی داده کاوی به نام پالانتیر می‌باشد، که در ماه اکتبر گذشته، موفق به جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری شد و ارزش آن نیز حدود ۲۰.۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به لطف ثیل و سرمایه گذاری‌های او، از صندوق موسسان شرکت Venture Capital (سرمایه گذاری خطر پذیر)، چندین استارتاپ دیگر از سال ۲۰۰۵ به خوبی فعالیت خود را آغاز کردند. از سایت Airbnb برای اجاره ی خانه گرفته تا خدمات Lyft برای ride-hailing و اپلیکیشن Spotify برای music-streaming.

پیتر ثیل، همچنین بنیاد ثیل (Thiel Foundation) را اداره می‌کند که هر سال به ۲۰ جوان کارآفرین – به هر نفر ۱۰۰,۰۰۰ دلار – برای تشویق ایده‌های مربوطه به کسب و کار، جایزه اهدا می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که پیتر ثیل، از کت و شلوار متنفر است، فارغ التحصیلان MBA را استخدام نمی‌کند و یکی از معیارهای الزامی‌پیتر ثیل، برای انتخاب دوست این است که آنها برای دو سال برای دنبال کردن برنامه شان، از دانشگاه چشم پوشی کرده باشند یا آن را رها کرده باشند!

Why Peter Thiel Doesn’t Hire MBAs, Hates Suits, And Thinks Silicon Valley Can Be Awful For You؟

۱۹. Reid Hoffman

 

رید‌هافمن

سمت: یکی از بنیانگذاران و رییس شرکت لینکداین (LinkedIn)

کشور: آمریکا

سن: ۴۸

رید‌هافمن در بسیاری از با ارزش ترین شرکت‌های فعال در حوزه ی تکنولوژی به کار مشغول بوده و در سال ۱۹۹۴، کار حرفه ای اش را به عنوان یک مدیر توسعه ی محصول در اپل آغاز کرد. سپس به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره و همچنین معاون اجرایی به PayPal رفت و پس از آن در سال ۲۰۰۳، لینکداین را تاسیس کرد. لینکداین یک شبکه ی اجتماعی است که در حال حاضر، بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر از ۲۰۰ کشور جهان دارد و ارزشی معادل ۳۲ میلیارد دلار برای آن برآورد می‌شود.
او همچنین به غیر از مسئولیت‌هایش در لینکداین، به کارآفرینان جوان مشاوره می‌دهد و جوانانی که از او مشاوره می‌گیرند، سعی می‌کنند کلمه به کلمه ی گفته‌های او را عملی کنند.
ارزش دارایی‌های رید‌هافمن بیش از ۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. او اخیرا کلاس‌هایی هم برای موفقیت استارتاپ‌های کوچک در دانشگاه استنفورد و دیگر  موسسه‌های آموزشی خصوصی برگزار می‌کند. او همچنین در نگارش کتاب The Alliance: Managing Talent in the Networked Age (لینک کتاب در آمازون) همکاری داشته است.

(اگر علاقمند به مباحث مربوط به شبکه‌های اجتماعی و شبکه سازی هستید، پیشنهاد میکنم مطلب خوب رید‌هافمن و مقاله در مورد شبکه‌های اجتماعی در متمم را مطالعه نمایید.)

۲۰. رید‌هاستینگز (Reed Hastings)

 

رید‌هاستینگز

سمت: یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت نت فلیکس(Netflix)

کشور: آمریکا

سن: ۵۵

رید‌هاستینگز یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت نت فلیکس است. شرکتی که تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت فیلم و محتوای رسانه ای را به صورت آنلاین در اختیار کاربران خود قرار داده است.

ثروت آقای هیستینگز ۱.۲۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود و گفته شده کارمندان شرکت نت فلیکس رضایت بسیاری از فعالیت خود در این شرکت دارند. نت فلیکس از قوانین مرخصی بدون مرز حمایت می‌کند.

منابع:  (Forbes)، (Business Insider)

 

پی نوشت:

اگر دوست دارید، با باارزش ترین برندهای جهان و ارزش مالی هر یک از این برندها هم – به صورت تصویری – بیشتر آشنا شوید، سری به این لینک بزنید:

The World’s Most Valuable Brands Of 2016

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *