دانستنیها

Writefull، روشی جدید برای نوشتن به انگلیسی با اعتماد بنفس بیشتر

تمرین و نوشتن به زبان انگلیسی (به عنوان یک زبان دیگر)، جدا از اینکه می‌تواند مهارت ما را در این زمینه افزایش دهد، چالشی لذتبخش نیز هست.

من برای نوشتن بهتر و صحیح تر به زبان انگلیسی، قبلاً از طریق محمدرضای عزیز با نرم افزار Grammarly آشنا شده بودم که ابزاری برای اصلاح گرامر انگلیسی است.

او در این کامنت از درس: آموزش زبان انگلیسی و یاد گرفتن آن (عادتها و تجربه‌ها) در متمم نیز، به آن اشاره کرده است.

در سایت “بهترین پاسخ” به امکانات این نرم افزار، به صورت زیر اشاره شده است:

پلاگین چک کردن گرامر زبان انگلیسی (فایرفاکس و کروم) به همراه سرویس پیشنهاد جملات جایگزین و توضیح نکات گرامری + کنترل دیکته کلمات

مدتی بعد، خودم با نرم افزاری به نام Hemingway App هم آشنا شدم که  به نظرم می‌توانست در کنار Grammarly ابزاری کارآمد و مناسب باشد.

که در این کامنت در متمم، نیز به آن اشاره کرده ام.

البته بعد، کامنتی هم از دوست خوبم یاور مشیرفر، در زیر همان نوشته ی خودم در متمم گرفتم که از ابزار دیگری به نام Just-the-word سخن می‌گفت، که گویا به تجربه ی او، ابزار بهتری در مقایسه با دو ابزار قبلی می‌باشد.

اما حالا مدتی است که من با Writefull آشنا شده ام، که به نظرم برای نوشتن به زبان انگلیسی، ابزاری بسیار مناسب و دوست داشتنی و کارآمد است.

از جمله امکاناتی که Writefull در اختیار ما می‌گذارد: (+)

  • واژه یا متن شما را با واژه‌ها یا جملات صحیح موجود در پایگاه داده (شامل صفحات وب، یا اخبار، یا کتابها، یا مقالات علمی‌– به انتخاب شما) مقایسه و بررسی میکند و سپس به شما بازخورد می‌دهد. (یعنی شما – با کلیک کردن روی کلمه ی‌هایلایت شده – می‌توانید متوجه شوید، دیگران قبل از شما چگونه از آن واژه یا عبارت در متن خود استفاده کرده اند)
  • متن‌های مشابهِ متن مورد نظر را در پایگاه داده ی انتخابی شما، چک می‌کند و شکل صحیح آن را به شما نشان می‌دهد.
  • تلفظ صحیح متن مورد نظرتان را در اختیار شما می‌گذارد.
  • تقریباً هر متنی از هر زبانی را، می‌توانید به کمک آن، به زبان انگلیسی ترجمه کنید.
  • شما می‌توانید دو تکه از متن یا دو واژه یا دو اصطلاح را (با به کار بردن VS بین آن دو) با هم مقایسه کنید و ضمن اینکه مثالهایی از کاربرد هر کدام از آنها را در جمله یا متن، به شما نشان می‌دهد، ببینید فراوانی هر کدام در پایگاه داده به چه صورت هست و اصلاً کدامیک برای نوشتن، بیشتر متداول است. (به عنوان مثال: growing concern vs increasing concern – که مثال بسیار خوبی از خودِ Writefull میباشد)
  • می‌توانید در جای خالی میان متن تان، (که واقعا نمی‌دانید کلمه ی مناسب برای آن جای خالی، چه می‌تواند باشد) ببینید که بیشتر از چه کلماتی استفاده می‌شود، .
  • می‌توانید با مترادف‌های متداول تر کلمه ی مورد نظرتان در متن، آشنایی پیدا کنید.
  • و در آخر، جالب این است که فعالیت‌های قبلی شما را مثل یک History حفظ می‌کند و شما می‌توانید برای یادآوری، دوباره به آنها برگردید.

با راهنمای کاربری آسانی هم که Writefull  در اختیار ما گذاشته است، به راحتی می‌توانیم با قواعد کار با این ابزار، بهتر آشنا شویم:

User Guide

در ضمن، هم می‌توانید این نرم افزار را دانلود کنید و هم می‌توانید Extension آن را به گوگل کروم خود اضافه کنید.

امیدوارم مانند من، از استفاده از آن لذت ببرید.

سایت Writefull  

 

12 دیدگاه در “Writefull، روشی جدید برای نوشتن به انگلیسی با اعتماد بنفس بیشتر

  1. سلام. اگر ازش بخوای که برات مقاله بنویسه، آیا پولی است یا مجانی؟ اگر پولی است، اول مینویسه و بعد پول میگیره یا برعکس؟
    حال اگر اول درخواست بدی ولی بعد از مثلا ۴۵ دقیقه یک پیغام انصراف از درخواست خودت بهش بدی، برات شر میشه بخاطر سفارشی که اول دادی یا نه؟

  2. سلام.ممنون از به اشتراک گذاری تجربیاتتون.من این نرم افزار را نصب کردم ولی نمیدونم چطور ازش استفاده کنم.میشه لطفا راهنماییم کنید؟ ممنون

    1. الهه عزیز.
      همونطور که خواسته بودی، این چند نکته رو به توضیحات پست، اضافه میکنم:

      ۱- فکر کنم اگه افزونه ی کروم Writefull رو نصب کنی، کار باهاش راحت تر باشه. میتونی از اینجا دانلودش کنی و به Extension‌های گوگل کروم ات اضافه کنی:
      https://chrome.google.com/webstore/detail/writefull/aolaabonkiegkggfdgjjehchjmjfanng

      ۲- وقتی کلمه یا اصطلاحی (به انگلیسی) رو توی جمله ای (انگلیسی) می‌نویسی، علاوه بر اینکه میخوای مفهوم دقیقش رو بدونی،
      ممکنه شک داشته باشی که آیا من دارم درست از این کلمه در جمله استفاده می‌کنم؟ و شاید دوست داشته باشی بدونی دیگران چطور به صورت صحیح از این کلمه یا اصطلاح توی جمله شون استفاده کرده اند.
      حالا میای و کلمه یا اصطلاح موردنظرت رو توی محل مورد نظر در Writefull تایپ می‌کنی. و Enter رو میزنی.
      Writefull معنی و مفهوم کلمه مورد نظرت رو (در حالت noun یا verb) در یکی دو سه جمله با مثال، در اختیارت میذاره. (علاوه بر اینکه بهت میگه این کلمه، چند بار در بانک اطلاعاتی‌هایی مثل Bing و Google و … استفاده شده)

      ۳- حالا دوست داری بدونی این کلمه یا اصطلاح مثلاً توی متن‌های خبری چطور استفاده شده. گزینه ی News رو میزنی. یا دوست داری بدونی توی وب، چطور؟ گزینه ی Web رو انتخاب میکنی و Writefull چندین نمونه از جمله‌هایی که این کلمه قبلا توسط افراد دیگر در اونها مورد استفاده قرار گرفته رو بهت نشون میده.

      ۴- اگر توی وب، کلمه یا متنی هست یا خودت تایپش کردی که دوست داری در موردش از Writefull کمک بگیری و بیشتر در موردش یاد بگیری و نمونه‌های بیشتری از متن‌هایی که ازش استفاده کرده اند رو ببینی؛ متنت رو انتخاب میکنی و از شورت کد Ctrl/Shif/Space استفاده میکنی. Writefull بلافاصله باز میشه و اطلاعات لازم در مورد اون متن یا کلمه رو در اختیارت میذاره.

      امیدوارم این توضیحات، کمک کننده بوده باشه الهه عزیز.

  3. شهرزاد جان یک سوالی داشتم. چه منابعی رو برای دیتابیست مناسب دیدی تا نوشته‌هات باهاش مقایسه بشه؟

    1. سارا جان. نمیدونم منظورت رو درست متوجه شدم یا نه.
      ولی من بیشتر سعی می‌کنم و برام قابل استفاده تر هست که، از دیتابیس‌های BOOKS و SCHOLAR و WEB استفاده کنم.
      یعنی معمولاً سراغ News نمیرم.

  4. سلام
    چه به موقع معرفی کردی این ابزار مفید رو
    دقیقا این روزها به پیشنهاد امین آرامش عزیز قصد دارم نوشتن به انگلیسی رو شروع کنم و فکر میکنم بهتره به تجربه شما در این زمینه اعتماد کنم.
    مرسی از تو شهرزاد عزیز ما

    1. پوریا جان.
      چقدر تصمیم خوبی گرفتی. و ممنون از امین آرامش عزیز بخاطر پیشنهاد خوبش.
      من خودم writefull رو دوست داشتم و فکر میکنم برای نوشتن به انگلیسی میتونه یه دستیار زرنگ و چابک و مهربون و باهوش برام باشه.
      امیدوارم تو هم ازش خوشت بیاد و برات مفید باشه. 🙂

  5. شهرزاد جان قالب جدید وبلاگت مبارک، خیلی قشنگه و سپاس از معرفی سایت Writefull، فکر کنم این روزا که دارم برای تافل می‌خونم خیلی به کارم بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *