کتاب و زندگی

با خواندن کتاب، زندگی خود را تغییر دهیم (۷ عادت مردمان موثر)

با خواندن کتاب، زندگی خود را تغییر دهیم (۷ عادت مردمان موثر)

 

The main thing is to keep the main thing the main thing

Stephen R. Covey

در بخش قبلی، با کتاب «انسان در جستجوی معنا» اثر «ویکتور فرانکل» آشنا شدیم که اگر هنوز آن نوشته را نخوانده اید، در لینک زیر می‌توانید سری به آنجا بزنید:

 با خواندن کتاب، زندگی خود را تغییر دهیم(انسان در جستجوی معنا)

اینبار می‌خواهم کتاب دیگری را به شما معرفی کنم:

۷ عادت مردمان موثر

The 7 Habits of Highly Effective People

 نویسنده : استیون کاوی

کتاب «۷ عادت مردمان موثر»، ۲۶ سال پیش توسط «استیون کاوی» نوشته شد و هنوز به عنوان یک کتاب تاثیرگذار قوی در زمینه کسب و کار و با ارائه درسهای قدرتمندی که به تغییر شخصی ما کمک خواهند کرد، در دنیا مطرح است.

هفت عادتی که در این کتاب با آنها آشنا می‌شوید، هفت فرمول سریع و آسان برای رسیدن به موفقیت نیست. اما این هفت عادت با یکدیگر، فرمول قدرتمندی را برای تغییر شخصی شکل می‌دهند که منجر به تغییر خواهند شد.هفت عادت مردمان موثر

استیون در این کتاب به بازگشت به اصول‌ها و ارزش‌ها برای تغییر در زندگی، تاکید می‌کند.

این هفت عادت، یک مدل قدم به قدم در اختیارتان قرار می‌دهد و شما را توانمند می‌سازد تا به جای عکس العمل نشان دادن به حوادث و رویدادهای اطرافتان، بتوانید تصمیم بگیرید و بر اساس تصمیم‌هایتان اقدام کنید.

استیون کاوی نشان می‌دهد که این مدل، فرآیندی است برای یادگیری عادت‌های جدیدی که با این هفت عادتی که در کتاب خود ارائه می‌کند، هماهنگ باشند.

کتاب هفت عادت مردمان موثر، به آسانی قابل درک است، اما مانند همه ی مدل‌های آسان تر و بهتر، می‌تواند در بکارگیری کمی‌مشکل باشد. مدل‌ها ممکن است آسان به نظر برسند، همان طور که برخی از آنها هم واقعا اینگونه اند، اما حقیقت این است که برای اثربخشی هرچه بیشتر خود، نیاز به تغییرات اساسی و جدی در نحوه ی فکر کردن و اقدامات شما دارند.

با این وجود، شما با ایده‌های استیون کاوی در این کتاب، کاملا الهام می‌گیرید. آنها فوق العاده هستند!

هفت عادت، مجموعه ای از استانداردهای الهام بخش و فوق العاده برای تمام کسانی است که دلشان می‌خواهد یک زندگی کامل، خوب و هدفمندی داشته باشند، و امروزه با هماهنگ شدن هر چه بیشتر با مفاهیم انسانی – بیش از هر زمان دیگری قابل اجرا می‌باشد؛ چه برای دنیای کسب و کار – و چه برای زندگی که فرای کسب و کار در جریان است.

یادگیری یک عادت جدید، آسان نیست. به گذشت زمان و به تمرین نیاز دارد. برای بسیاری از ما این موضوع یک پرسش بزرگ است! اما اگر شما کسی باشید که برایش وقت می‌گذارید و اهل عمل هستید، تا بتوانید زندگی کامل تر و هدفمندتری را تجربه کنید؛ کتاب «هفت عادت مردمان موثر » استیون کاوی، بهترین مکان برای شروع است!

منابع:

 www.change-management-coach.com

www.businessballs.com

پی نوشت(۱): تا جایی که من می‌دانم، ترجمه ی خانم «گیتی خوشدل» یکی از بهترین ترجمه‌های این کتاب در ایران است.

پی نوشت (۲): شما همچنین می‌توانید در یکی از سری‌های بوی کاغذ در متمم، با عنوان: بررسی کتابهای استیون کاوی، با این کتاب مفید، بیشتر آشنا شوید.

پی نوشت (۳) (غیرمرتبط): امکان جدیدی را در وب سایت قرار داده ام که شما می‌توانید نوشته‌های مورد علاقه ی خود را با فشردن گزینه “این نوشته را به نوشته‌های مورد علاقه ی من اضافه کن” (در پایین هر نوشته در کنار علامتِ قلب) بوکمارک کنید و در دفعات بعد از طریق برگه نوشته‌های مورد علاقه ی شما به آنها دسترسی داشته باشید.

[su_note note_color=”#e0e06e”]اگر دوست داشتید مروری بر این هفت عادت داشته باشید، به اینجا بروید. درضمن اگر می‌خواهید با نویسنده ی این کتاب هم بیشتر آشنا شوید، به داستان‌های واقعی الهام بخش (استیون کاوی) سری بزنید. [/su_note]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *