بهانه‌ای برای نوشتن

حس خوب گسترش عشق و صلح و دوستی در جهان

حس خوب گسترش عشق و صلح و دوستی در جهان

مسی

نمیدانم شما هم از این پسر کوچولوی افغان که عاشق لیونل مسی و پوشیدن پیراهن او بود خبر دارید یا نه؟

داستان از این قراره که چند وقت پیش، عکسی بی نام و نشان از این پسر بچه ی ۵ ساله ی افغان که از دوست داران لیونل مسی – ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین و تیم بارسلونای اسپانیا – هست، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، درحالی که پشت به دوربین ایستاده بود و پیراهنی ساخته شده از یک کیسه پلاستیکی راه راه سفید و آبی با نام و شماره ی مسی را به تن کرده بود.

پدر این پسر کوچولو که اسمش مرتضی است، داستان را اینگونه تعریف می‌کند:

[su_quote]پسرم از من خواست برای او پیراهن مسی را بخرم، ولی من به او گفتم که ما در روستایی فقیر و دور از شهر زندگی می‌کنیم و نمی‌توانم برایش آن پیراهن را بخرم. وی چند روز گریه کرد و بهانه گرفت تا اینکه برادرش همایون برای خوشحال کردن مرتضی با کمک خودش پیراهنی را با کیسۀ پلاستیکی شبیه پیراهن تیم بارسلون درست کرد. مرتضی پس از پوشیدن آن پیراهن گریه‌اش متوقف شد، همایون هم عکسهایی را از خوشحالی مرتضی با پیراهن ساخته شده از کیسه پلاستیکی در صفحه فیسبوک خود قرار داد.[/su_quote]

حالا ببینید… با این کار خیلی کوچک، این بچه چقدر خوشحال شده…

مسی

مسی

آن روز وقتی این خبر را شنیدم و این صحنه‌ها را دیدم خیلی لذت بردم و خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.

اما دیروز که خبر دیگری را که در رابطه با همین موضوع شنیدم، بیشتر لذت بردم و بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتم؛ آنقدر که تمام وجودم را غرق در شادمانی و رضایت کرد.

داستان بعدی از این قراره که مسی بعد از دیدن این عکسها گفته بود که که می‌خواهد این کودک را غافلگیر کند. و پس از انتشار این تصاویر، کمپینی برای یافتن این کودک به راه افتاد و  و بالاخره مشخص شد که خانواده فقیر وی در مناطق روستایی استان غزنی- درجنوب شهر کابل زندگی می‌کنند. و  پس از انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی، در توییتر ادعا شد که لیونل مسی خواهان پیدا کردن این کودک و اهدای یک دست لباس واقعی خود به او است و خورخه مسی (پدر لیونل مسی) نیز این قضیه را تایید کرد.

و حالا فدراسیون فوتبال افغانستان (AFF)  خبر داده، لیونل مسی گفته است که می‌خواهد مرتضی، پسری که با پلاستیک برای خود پیراهن شماره ۱۰ آرژانتین را درست و به تن کرده (و تنها یک توپ پنجر برای بازی کردن دارد) را از نزدیک ببیند، هرچند هنوز تاریخ و محلی برای این ملاقات تعیین نشده است.

شبکه تلویزیونی «فاکس» هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت:

رؤیا به حقیقت تبدیل می‌شود! پسر پنج ساله افغانی با پیراهن پلاستیکی مسی، با الگویش دیدار می‌کند.

… شنیدن چنین خبرهای لذتبخش و دوست داشتنی ای، در لابلای تمام خبرهای ناخوشایندی که دنیای امروز ما را احاطه کرده، چقدر می‌تواند انسان را پر از حس خوب کند و به او یاد آوری کند که تولید و گسترشِ عشق و صلح و دوستی در جهان، آنقدر‌ها هم که فکر می‌کند، سخت نیست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *