بهانه‌ای برای نوشتن

چند پیشنهاد برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین – به نقل از Neil Patel

چند وقت پیش مطلبی را از Neil Patel می‌خواندم که دوست داشتم دو سه نکته از آن را که به نظرم جالب‌تر بود و دانستن‌شان ممکن است بتواند برای ما هم مفید باشد با شما به اشتراک بگذارم.

البته شاید بهتر باشد در ابتدای نوشته این نکته را بگویم که این مطلب احتمالاً برای دوستانی که صاحب یک کسب و کار آنلاین هستند، یا به این کار مشغولند میتواند مناسب و مفید باشد،

و دوستانی که در این زمینه فعالیتی ندارند یا علاقه‌ای به این موضوعات ندارند، ممکن است هیچ نکته‌ی جذابی در آن نیابند.

باز هم طبق معمولِ این روزها، این موضوع نیز حول محور بحران کرونا می‌چرخد.

Neil Patel مقاله‌اش را با این صحبت آغاز می‌کند که ما در این مدت اخیر با شیوع ویروس کرونا، تحت تاثیر مسائلی قرار گرفتیم که تا پیش از این هرگز به این صورت تجربه‌شان نکرده بودیم.

از شستن مداوم دستها و ماسک زدن و داشتن فاصله اجتماعی و ماندن در خانه و کار از منزل گرفته تا نتایج زیانبار و یا حتی ویرانگری که برای بسیاری از مشاغل به همراه داشته است.

او به عنوان شاهدی بر نتایج ویرانگر ویروس کرونا برای برخی از مشاغل، آمار بازاریابی‌ای را که درست پس از اولین هفته‌ی شیوع ویروس کرونا در آمریکا در قالب یک نمودار تهیه کرده است، با ما به اشتراک می‌گذارد.

شاید برای شما هم جالب باشد آن را ببینید:

اما هدف او تنها نمایش این نمودار نیست.

او تلاش می‌کند تا فرصت‌های جدیدی از فعالیت‌های بازاریابی آنلاین را که در لابلای غبارِ خرابه‌های موجود در این نمودار می‌درخشند، به ما نشان بدهد.

اگر به این مطلب علاقمند هستید می‌توانید کل مقاله‌ی مفید او را در اینجا مطالعه کنید.

اما به من اجازه بدهید که در اینجا به طور مختصر فقط به سه نکته (فرصتهای ۳ و ۴ و ۵) از مقاله‌ی او اشاره کنم،

با این امید که شاید همین اشاره‌ی مختصر بتواند برای گذر موفقیت آمیزتری از این روزها، به شما ایده و الهام ببخشد.

فرصت شماره ۳: نرخ تبدیل‌ها کم شده است، اما یک راه حل وجود دارد

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنیم، در این مدت، بسیاری از کسب و کارها و مشاغل، فراز یا نشیب قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

اوضاع برای بعضی از صنایع و کسب و کارها مثل صنایع مواد غذایی بهتر شده، اما برای برخی دیگر مانند کسب و کارهای وابسته به گردشگری و مسافرت، بسیار نگران‌کننده است.

همانطور که Neil Patel می‌گوید، به عنوان مثال، شرکت هواپیمایی دلتا در روزها و هفته‌های اخیر، دارد حدوداً ۶۰ میلیون دلار در روز می‌سوزاند!

او می‌گوید اما ما راه حلی پیدا کردیم که می‌تواند به طور متوسط نرخ تبدیل را تا ۱۲ درصد را افزایش بدهد.

و راه حل جالب او، استفاده از راهکار فروش اقساطی است.

او می‌گوید، اگر فروشگاهی هستید که محصولات‌ یا خدمات‌تان را به صورت آنلاین می‌فروشید، می‌توانید برای فروش آنها برنامه‌های پرداخت‌ای از طریق خدماتی مانند Affirm در نظر بگیرید.

او از تجربه‌ی خودش در این زمینه می‌گوید. اینکه از هنگامی‌که تصمیم گرفت محصولات دیجیتالی‌اش را با استفاده از خدمات Affirm در سایتش بفروشد، متوجه شد که استقبال مردم از خرید محصولاتش افزایش یافت.

او می‌گوید این روش آسان – یعنی استفاده از خدمات Affirm – می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل شما کمک کند، به خصوص در زمانی که بسیاری از افراد در پیِ کاهش هزینه‌های نقدی خود در کوتاه مدت هستند.

من خودم بررسی‌ای در وب فارسی انجام دادم و متوجه شدم سایت لندو (که البته مثل اینکه تا همین چند وقت پیش، نامش «ایران رنتر» بوده) دقیقا مانند affirm.com عمل می‌کند.

اگر مایل بودید، با مراجعه به سایت لندو و خواندن توضیحات و راهنمایی‌هایی که در آن سایت ارایه شده، می‌توانید در مورد خدماتی که به شما امکان می‌دهند محصولات یا خدمات‌ آنلاین‌تان را به صورت قسطی به فروش برسانید و اینکه آیا به درد کار شما می‌خورد یا نه، تحقیق کنید.

فرصت شماره ۴: آموزش‌های آنلاین

Neil Patel می‌گوید در این روزها که مردم ناچارند یا ترجیح می‌دهند که بیشتر در خانه بمانند، تعداد افرادی هم که به دنبال فرصت‌های جدید و یادگیری مهارت‌های جدید هستند هم افزایش پیدا کرده است.

بنابراین، فکر می‌کنید آدم‌ها برای یادگیری موضوعات مورد علاقه‌ی خود به کجا می‌روند؟

بدیهی است. به هر وب سایتی که در زمینه موردعلاقه یا موردنیازشان آموزش آنلاین ارائه بدهد.

فرصت شماره ۵: تنوع جغرافیایی

Neil می‌گوید COVID-19 یک مسئله‌ی جهانی است. اما احتمالاً تاثیرات این موضوع بر برخی کشورها ناگوارتر از سایر کشورها بوده است.

شیوع ویروس کرونا می‌تواند ترافیک شما را در کشور یا منطقه‌ای که در آن قرار دارید به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

به همین دلیل، بهتر است برای جذب مخاطب به دنبال ایجاد تنوع در مناطقی باشید که می‌توانند به محصولات یا خدمات شما دسترسی داشته باشند.

(البته مسلماْ با این شرط که امکان ارایه‌ی محصولات و خدمات شما در کشورهای دیگر هم وجود داشته باشد – که متاسفانه برای ما در این شرایط، شاید نتواند خیلی مورداستفاده باشد)

در راستای این موضوع، Neil تمرکز بر روی سئو بین‌المللی را پیشنهاد می‌کند.

او می‌گوید با دنبال کردن یک استراتژی که بر روی سئوی جهانی تمرکز دارد، می‌توانید به سرعت، ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت خود روانه کنید و وابستگی صرف به اقتصاد کشور خودتان را کاهش دهید.

2 دیدگاه در “چند پیشنهاد برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین – به نقل از Neil Patel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *