بهانه‌ای برای نوشتن, توسعه مهارتهای فردی

سال نو با پایانی نو!

سال نو با پایانی نو!

 روزهای آخر اسفند، و این روزهای آخر سال

شاید در این روزهای آخر اسفند، و این روزهای آخر سال، وقتی که در خلوت خود، به فکر فرو می‌رویم، این یک سال را با خود مرور کنیم و از خود بپرسیم: سالی که پشت سر گذاشتم، برای من چه چیزی در برداشت و سالی که در پیش رو دارم، چگونه سالی خواهد بود…؟

شاید بپرسیم، من در ابتدای سال کجا ایستاده بودم و اکنون در کجا ایستاده ام؟ آیا در این ۱۲ ماه، مدام در همان نقطه ی ابتدای سال، درجا زدم؟ و با اینکار، تنها فقط پاهای خود را فرسودم؟  بدون اینکه هیچ مسیری را طی کرده باشم…؟

آیا می‌خواهم سال جدید دوباره در همان نقطه ای که از ابتدا بودم، باقی بمانم؟

یا نه …

میخواهم توشه ام را بردارم، راه بیفتم و در گامهایی که در مسیر شخصی خود بر میدارم، یک به یک، جواب سوالهایم را بیابم.

اگر شما هم دوست دارید مثل من، در این پایان سال، به خودتان و سالی که پشت سر گذاشتید کمی‌فکر کنید، و  برای شروع سال جدید، توشه ای نو فراهم آورید و دوباره به راه بیفتید؛ به شما پیشنهاد می‌کنم که گام به گام، با گامهای محمدرضا شعبانعلی در روزنوشته‌های او – همراه شوید.

البته مدتی است که این گام‌ها شروع شده، ولی اگر هنوز آن مطالب ارزشمند و دوست داشتنی را نخوانده اید، فکر میکنم هنوز هم دیر نشده که از همین امروز شروع کنید و ضمن پیاده سازی آنها در زندگی خود، طی روزهای آینده، خودتان را به گامهای پایانی برسانید.

با این گامها، همانطور که محمدرضا شعبانعلی می‌گوید، می‌توانیم “کارهای کوچکی انجام بدهیم و برنامه ریزی‌های ساده‌ای انجام دهیم و خلاصه، کارهایی بکنیم که در لحظه تحویل سال، تحولی را – هر چند کوچک – در خود و زندگیمان تجربه کنیم و در کنار امیدواری به امید آینده، شادمانه، رفتارهای خوب گذشته‌ خود را جشن بگیریم.”

این گام‌ها را می‌توانید از اینجا بخوانید و با  آنها همراه شوید:

با متمم تا عید نوروز

.

شروع از: 

گام اول

فقط کاش یادمان نرود که با هر گام، توشه ای برای چمدان سفر سال آینده مان، اندوخته کنیم.

امیدوارم هر یک از ما بتوانیم پایانی جدید در این روزهای آخر سال، برای شروع یک سال جدید دیگر، برای خود رقم بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *