توسعه مهارتهای فردی

شما هم دوست دارید گاهی با اینفوگرافی، تولید محتوا کنید؟

همانطور که می‌دانید، اینفوگرافی‌ یکی از انواع محتوا است که در تولید محتوا مورد توجه قرار می‌گیرد.

نمی‌خواهم با توضیحات اضافه در مورد اینفوگرافی وقت‌تان را بگیرم، که احتمالاً در متمم، یا مکان‌های دیگری در وب، در این مورد مطالب و موضوعات آموزنده و مفیدی را خوانده‌اید.

از جمله در این درس در متمم:

انواع محتوا (۲): اینفوگرافی و اسلاید

در این درس هم که می‌توانید با اینفوگرافی‌های مختلفی آشنا شوید:

بهترین سایتهای اینفوگرافی (انتخاب متممی‌ها)

اما، مقصودم از نوشتن این پست، این هست که یک سایت را – که به نظر خودم بسیار دوست داشتنی و مفید است – به شما معرفی کنم.

خودم در چند مدت گذشته، با آن کار کرده‌ام و همچنان کار می‌کنم و از امکانات شگفت‌انگیز و تقریباً رایگان آن، شگفت‌زده شده‌ام.

با این سایت، در کامنت یکی از دوستان متممی‌مان آشنا شدم:

کامنت آقای علی حکمت فرد در درس انواع محتوا (۲): اینفوگرافی و اسلاید

که برای مشاهده و مطالعه‌ی کامنت ایشان، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

(البته یکی دیگر از دوستان متممی‌مان هم در همانجا – در این کامنت – سایت دیگری را معرفی کرده‌اند که آن هم سایت خوبی است، اما راستش من را اذیت کرد. چون یکبار کلی زحمت کشیدم و وقت گذاشتم و اینفوگرافی‌ام را طراحی کردم، اما بعد از دو تا دانلود از طرح اولیه، برای سومین دانلود از طراحی نهایی و تکمیل شده‌ام، متاسفانه – به شکل غیر منتظره‌ای! – از من طلبِ پول کرد. آن هم به دلار! و این شد که تمام زحمت‌هایم نقش بر آب شد.)

همانطور که در کامنت ایشان ملاحظه نمودید، سایتی که از آن حرف می‌زنم، این است:

http://www.canva.com

در این سایت، شما، نه تنها می‌توانید اینفوگرافی‌های دلخواه خود را با تم‌ها و طرح‌ها و عناصر و Icon‌ها و Illustration‌های متنوعی طراحی کنید، بلکه بسیاری امکانات دیگری را نیز برای طراحی در اختیارتان می‌گذارد.

گذشته از آن، می‌توانید طرح‌های اولیه‌ی خود را حتی ده بار دانلود کنید و برای بارِ یازدهم وقتی طرح تان تکمیل شد، دوباره آن را به رایگان دانلود کنید و کسی هم از شما طلبِ پول – آن هم به دلار! – نکند.

(البته تا این لحظه اینگونه است. در مورد آینده، ضمانتی نمی‌کنم)

موارد کوچکی هم البته  – به خصوص در رابطه با نوشتن با فونت فارسی – وجود دارد که متاسفانه کمی‌از زیبایی و جذابیت کار – در مقایسه با فونت انگلیسی – می‌کاهد. یا به انرژی و وقت بیشتری برای تنظیم کردن نیاز دارد. اما به هر‌ حال می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید نمونه‌ی اینفوگرافیکی ساده‌ای را که من در این سایت طراحی کردم ببینید:

همه‌ی اینها را نوشتم تا بگویم اگر خواستید، گاهی برای تولید محتوا در وب‌سایت یا وب‌لاگ‌تان، یا به منظور تولید محتوا در هر کار یا زمینه‌ یا فضای دیگری که در آن مشغول هستید، یک اینفوگرافی قشنگ و جذاب و تقریباً به شیوه‌ای آسان طراحی کنید، http://www.canva.com را هم فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *