بهانه‌ای برای نوشتن

شگفت انگیزترین آهنگساز و نوازنده ای که میشناسم

شگفت انگیزترین آهنگساز و نوازنده ای که میشناسم

.

اگر جزو کسانی باشید که به موسیقی علاقه دارید و زیاد به برگه ی آهنگ‌های شگفت انگیز در یک روز جدید هم سر میزنید، حتما متوجه  شده اید که بیشترین آهنگهای مورد علاقه ی  من در این برگه را آهنگهایی از ریچارد کلایدرمن تشکیل می‌دهند.

حتی چندین و چند بار در پست‌ها و نوشته‌های مختلف از او حرف زدم. از جمله در نوشته ای با عنوان شاهزاده ی عاشقانه‌هاRichard-Clayderman

شاهزاده ی عاشقانه‌ها یا The Prince of Romance لقبی نیست که من به او نسبت داده باشم، اگر چه وقتی این لقب زیبا را در مورد او خواندم، از صمیم قلب به آن باور داشتم و می‌دانستم که به حق برازنده ی اوست.

ریچارد کلایدرمن، در عشق من به موسیقی و مخصوصاً به پیانو از دوران کودکی تا اکنون نقش بسیار بزرگی داشته. اگر چه بعد از او افراد بسیار زیادی بودند و هستند، که این علاقه را تقویت کردند. از جمله بتهوون، یانی، کیتارو، جواد معروفی، ناصر چشم آذر، فریبرز لاچینی، و … بسیاری دیگر.

اما ریچارد کلایدرمن، همیشه برای من جایگاه خاصی دارد که هیچگاه کمرنگ نمی‌شود یا با آهنگساز دیگری قابل جایگزینی نیست.

من در آهنگهای ریچارد کلایدرمن، چیزی را حس می‌کنم که در آهنگهای دیگر کمتر یا اصلاً …

نمیدانم چطور بگویم. حس می‌کنم در آهنگهای او یک معصومیت عجیبی نهفته که در بعضی از قسمتهای آهنگ، در کنار شکوه و هیجانی که در آن حس می‌کنم، این معصومیت به اوج خود میرسد و در آن نقطه است که آنقدر تحت تاثیر این زیبایی و این شگفتی قرار می‌گیرم که به سختی می‌توانم بغض نکنم یا اشک در چشمانم حلقه نزند!

شاید تعجب کنید. اما واقعا همینطور است.

بارها شده که فقط یکی از آهنگهایش را برای چندین روز متوالی گوش کرده ام (البته با بیشتر آهنگها و ترانه‌هایی که دوست دارم، همین کار رو میکنم) و سعی می‌کنم تمام حسهایی که در آن آهنگ نهفته را درک کنم و هر بار چیز جدیدی در آن کشف می‌کنم که آن را بیشتر از قبل برایم زیبا و شگفت انگیز می‌کند.

آهنگ Fleurs Sauvages که در پست قبلی برایتان گذاشته بودم و این آهنگ زیبا به نام Greensleeves که در این پست می‌گذارم، یا آهنگی که در نوشته ی یک انتخاب سخت خیالی، از آن حرف زده بودم؛ در کنار تمام آهنگهای زیبای دیگر او که در برگه آهنگ‌های شگفت انگیز می‌توانید پیدا کنید – و به امید خدا باز هم آهنگهای بیشتری از او در این برگه خواهم گذاشت – آهنگهایی هستند که زیباترین حسها را به من هدیه می‌کنند و مرا سوار بر بالهای سپید و زیبای خود، به پرواز در آسمانی شگفت انگیز در می‌آورند که تا، کسی خود، تجربه اش نکند، این پرواز زیبا را قدر نخواهد دانست و درک نخواهد کرد.

به زودی، از او هم در بخش دیگری از داستان‌های واقعی الهام بخش بیشتر خواهم نوشت.

امیدوارم شما هم مثل من، از شنیدن آهنگهای شگفت انگیز این شاهزاده ی دوست داشتنیِ عاشقانه‌ها لذت ببرید.

[su_note note_color=”#e0e06e”]آهنگ زیبای Greensleeves از Richard Clayderman (برای دانلود این آهنگ زیبا میتوانید به برگه ی آهنگ‌های شگفت انگیز بروید) [/su_note]

[su_audio url=”https://1newday.ir/wp-content/uploads/2016/01/RichardClayderman-Greenslevesmusic.naij_.com_.mp3″]

2 دیدگاه در “شگفت انگیزترین آهنگساز و نوازنده ای که میشناسم

  1. سلام و روزتون بخیر اسم شما رو زیاد توی بخش کامنت نوشته‌های محمد رضا و همینطور سایت متمم دیدم و میدونستم از فعال‌های متممی‌هستین اتفاقی توی یه سرچ به وبلاگتون رسیدم نوشته‌هاتون حس خوبی دارن موزیک‌ها رو هم دانلود کردم دو سه تاشو ممنونم از حال و هوای خوبی که سایتتون داره

    1. سلام دوست متممی‌عزیز.
      خیلی به اینجا خوش اومدین. 🙂
      خیلی هم کار خوبی کردین که موزیکها رو دانلود کردین و امیدوارم از شنیدنشون لذت ببرین.
      درضمن برای من بسیار باعث خوشحالیه که حال و هوای اینجا رو دوست داشتید و از نوشته‌ها حس خوب گرفتید.
      امیدوارم یک روز جدید بتونه میزبان خوبی برای شما دوست متممی‌عزیزم باشه. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *