بهانه‌ای برای نوشتن

آغاز به کار فروشگاه هنرهای دستی برای هنرمندان خانگی

همانطور که در این دیدگاهم (+) در متمم عزیزمان در درس اهمیت وقفه و خوابیدن روی یک مسئله در توضیح تجربه‌ای در ارتباط با نکات مطرح شده در این درس و تمرین آن بیان کرده بودم؛

بعد از اینکه با نصب پوسته‌ی جدیدی در مداد رنگی، که به سلیقه‌ی خودم امکانات خوب و دوست داشتنی دارد، اما متاسفانه از ووکامرس و امکاناتی که برای یک فروشگاه خوب و جذاب مورد نیاز است پشتیبانی نمی‌کند؛

به دنبال راهی بودم تا امکانات موردنیاز و دلخواه برای یک فروشگاه اینترنتی را با همین پوسته، به فروشگاه آنلاینم برگردانم یا حتی امکانات جدیدی برای آن ایجاد کنم.

اما بعد از اینکه همه‌ی تلاشهابم در این زمینه – از جمله نصب افزونه‌های مختلف و انجام تنظیمات گوناگون و دستکاری‌هایی در کدهای سایت – همگی بی‌ثمر بودند،

بعد از وقفه‌ای یک هفته‌ای که در حل این مسئله ایجاد کردم، به لحظه‌ی “یافتم یافتم” رسیدم!

بالاخره تفکر واگرا به ذهنم راه پیدا کرد و به ذهنم رسید که شاید اصلاً بهتر باشد تمرکزم را از روی این پوسته‌ی فعلی بردارم.

بر دری که باز نمی‌شود که نمی‌شود مدام کوفت!

به این فکر کردم که شاید خوب باشد روی همین دامین وب‌سایتم، یک ساب‌دامین یا زیردامنه ایجاد کنم و ووکامرس و فروشگاهم را به آنجا منتقل کنم و با یک وردپرس جداگانه و انتخاب و نصب قالب  دیگری که به طور کامل ووکامرس را پشتیبانی می‌کند، این مسئله را حل کنم.

همین راه حل جدید و همچنین نکته‌ای شفابخش که از کتاب «هنر دستیابی» (همانطور که باز در همان دیدگاهم توضیح داده ام) به موقع به آن دست یافتم، به من کمک کرد تا با تغییر سوال، دیدگاهم نیز تغییر کند و در پی پاسخ‌های بیشتری برای حل آن مسئله باشم.

در نتیجه با کمی‌تحقیق بیشتر، یکی دو راه حل دیگر هم پیدا کردم و کوشیدم تا از بین آنها بهترین پاسخ را انتخاب کنم.

یکی دیگر از آن راه حل‌ها، این بود که به جای ساب دامین، یک ساب فولدر در وب سایتم ایجاد کنم و با نصب وردپرس و قالب جدید درآن، ووکامرس را به این ساب فولدر انتقال دهم.

بعد از مقداری تحقیق در وب بین انتخاب ساب دامین یا ساب فولدر (که شما هم می‌توانید مقالات مرتبط را در وب جستجو کنید و به نظر می‌رسد که بسیار هم محل مناقشه باشد)

تصمیم گرفتم گزینه‌ی ساب فولدر را به جای ساب دامین انتخاب کنم.

یعنی در‌هاست، یک فولدر جدید با نام دلخواهی ایجاد کردم، و وردپرس و قالب جدید را در آن پوسته نصب کردم.

از جمله دلایلی که باعث شدند ساب فولدر را به جای ساب دامین انتخاب کنم (تا آنجایی که از بررسی‌ها و تحقیق‌هایم متوجه شدم)

۱- گوگل، ساب دامین را به عنوان یک سایت جدید می‌شناسد و به عنوان یک سایت متفاوت با سایت اصلی از لحاظ سئو با آن رفتار می‌کند. در صورتی که در مورد ساب فولدر اینطور نیست و سئو هر یک می‌تواند به دیگری کمک کند.

۲- ساب دامین، بیشتر برای شرایطی مفید است که دو موضوع و دو فضای کاملاً مستقل در نظر داشته باشیم. در صورتی که من نمی‌خواستم فروشگاه مداد رنگی از خودِ مداد رنگی جدا باشد.

حالا که این تصمیم را عملی کردم، می‌بینیم که چقدر از این کار راضی‌ام و همچنین از آشفتگی و در هم‌ریختگی افزونه‌های مربوط به ووکامرس با افزونه‌هایی که در سایت اصلی به آن‌ها نیاز دارم و از آنها استفاده می‌کنم، رهایی پیدا کردم.

حس این را هم دارم که کمدها و کشوهای اتاقم را بعد از مدتی به هم ریختگی، جمع و جور کرده باشم.

(شاید دوست داشته باشید بعداً این نوشته را هم یه نگاهی بیندازید: جادوی نظم در کشوی لباس)

در کنار آن، اینکه مداد رنگی پوسته خودش را دارد با همان امکاناتی که دوست‌شان دارم،

و از طرف دیگر فروشگاه آنلاین هم پوسته‌ی دیگری مخصوص به خودش دارد که از ووکامرس به طور کامل پشتیبانی می‌کند و می‌توانم هر چقدر دلم خواست باز روی آن کار کنم و امکاناتی که لازم است یا به نظرم جذاب است به ان آضافه کنم.

امیدوارم با این حرفها سرتان را درد نیاورده باشم، اما گفتم بد نیست این تجربه را با شما هم در میان بگذارم.

شاید در میان شما که این مطلب را می‌خوانید کسانی باشند که در حال حاضر یا احتمالاً در آینده با چنین مسائلی رو به رو شوند، و آشنایی با چنین تجربه‌ای بتواند برایشان مفید باشد.

از همه‌ی این حرف‌ها که بگذریم، حالا می‌خواستم آدرس این فروشگاه جدید مداد رنگی را هم به شما معرفی کنم. شاید دوست داشته باشد سری به آن بزنید.

http://coloredpencils.ir/handmadeshop

در فروشگاه هنرهای دستی مداد رنگی، علاوه بر فروش کاردستی‌های خود مداد رنگی، از هنرمندان عزیزِ خانگی که محصولات یا دست‌سازه‌های هنری درست می‌کنند هم دعوت می‌شود تا در صورت تمایل، فروشگاه کوچک خودشان را در مداد رنگی بسازند و محصولات‌شان را در آنجا برای علاقمندان خرید کارهای دستی به فروش بگذارند.

البته اطلاع دارم که از این نمونه مارکت پِلِیس‌های محصولات هنری در وب زیاد شده و احتمالاْ‌ زیادتر هم می‌شود.نگرش

اما به هر حال ما هم می‌کوشیم تا با تلاش مضاعفی برای افزایش دانش و توسعه‌ی مهارت‌های لازم و کار بر روی این موضوع، در کنارِ داشتن یک نگرش مثبت و حفظ آن، جایی در این زمینه برای خود در دنیای وب باز کنیم.

تا چقدر موفق باشیم. 🙂

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *