الهام بخش

از سرعت زندگی تان بکاهید

در نوشته‌های قبلی با هم خواندیم که هنر حضور داشتن و مظهر آرامش بودن، به تعبیر دکتر وین دایر چیست و چگونه می‌تواند در بازگشتن هماهنگی اولیه به زندگی ما کمک کند.

در این نوشته، با هم خواهیم خواند که وین دایر برای اینکه با کاستن از سرعت زندگی مان، باز هم بتوانیم هماهنگی بیشتری را به زندگی خود دعوت کنیم، چه توصیه‌هایی برای ما دارد؟

از سرعت زندگی تان بکاهید

نخستین اولویت شما در زندگی باید این حقیقت باشد که با خالق هستی هماهنگ شوید. اندیشمندانه از سرعت زندگی تان کم کنید و در زندگی به خودشناسی و خداشناسی بپردازید.

مظهر آرامش بودن؛ یعنی به انسانی تبدیل شوید که نقطه ی تعادلش هرگز نگرانی و نشانه‌های تنش را جذب نمی‌کند.

آگاهانه و سنجیده تلاش کنید تا با آرام کردن ذهن تان، از سرعت زندگی تان بکاهید.

از سرعت زندگی تان بکاهید
http://www.ebay.co.uk@

زمانی بیشتر را به بهره بردن از زندگی روی این کره ی خاکی اختصاص دهید. با توجه کردن به ستاره‌ها، ابرها، رودخانه‌ها، حیوانات، بارش باران و طبیعت پیرامون تان اندیشمندانه تر رفتار کنید. سپس همان انرژی مهر آمیز و آرام را به همه ی انسان‌ها انتقال دهید.

اقدام تان را در ابتدا با اعضای خانواده ی خودتان شروع کنید. چند ساعت از وقت تان را به این موضوع اختصاص دهید که با فرزندان تان بازی کنید؛ به سخنان آن‌ها گوش بسپارید یا کتاب داستانی را برای آن‌ها بخوانید. با همسرتان یا یکی دیگر از اعضای دوست داشتنی خانواده پیاده روی کنید و به او بگویید که تا چه اندازه برای شما گرامی‌و مهم است.

این نگرش سرشار از آرامش را به محیط کار، به اجتماع و حتی به غریبه‌ها نیز انتقال دهید.

وقتی در صف ایستاده اید؛ به جای شتاب کردن برای رسیدن به اول صف؛ آگاهانه تلاش کنید تا نوبت خودتان را به یک نفر دیگر بدهید.

حتی هنگام رانندگی نیز آگاهانه بکوشید تا به شیوه ای هماهنگ عمل کنید و مظهر همان آرامشی باشید که آن را آرزو دارید. در حالی که از سرعت اندیشه‌های خودتان می‌کاهید و تصمیم می‌گیرید که بیشتر از زندگی تان بهره ببرید؛ هنگام رسیدن به تقاطع و مشاهده ی چراغ زرد، به جای این که با سرعت از آن جا عبور کنید، با آرامش توقف کنید تا دوباره چراغ سبز شود. به جای این که ماشین تان را با سرعت برانید تا دو دقیقه زودتر به مقصد برسید؛ آگاهانه با آرامش رانندگی کنید. در ترافیک، سعی کنید به جای حق به جانب بودن، متواضع و فروتن باشید و به دیگران هم فرصت بدهید تا حرکت کنند.

دکتر وین دبلیو. دایر ( از کتاب هماهنگ بودن در زندگی)

ترجمه: سیما فرجی

[okbox]آهنگ زیبای Moonfire از ریچارد کلایدرمن، را می‌توانید در آهنگ‌های شگفت انگیز بشنوید. [/okbox]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *