الهام بخش

دیدگاه ذهنی تا چه حد مهم است؟

دیدگاه ذهنی شما عامل کلیدی و مهمی‌است گه ممکن است افراد را به سوی شما جذب کند یا باعث دوری آنان شود، با توجه به این که آیا دیدگاه شما مثبت است یا منفی. در این میان، شما تنها فردی هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید کدام وضعیت رخ دهد.

دیدگاه ذهنی عامل مهمی‌در حفظ سلامت جسمی‌است. تمام پزشکان به خوبی می‌دانند و بیشترشان تصدیق می‌کنند که دیدگاه ذهنی فرد بیمار در درمان دردها و بیماری‌های جسمی‌اش به مراتب با اهمیت تر از عوامل دیگر است.

دیدگاه ذهنی، عامل تعیین کننده و شاید هم مهم ترین عامل برای گرفتن نتایج دلخواه از دعا و راز و نیاز است. از قدیم همواره این فرضیه مطرح بود که وقتی فردی با دیدگاه ذهنی ای به دعا و نیایش می‌پردازد که با ترس، تردید و اضطراب همراه است، در حقیقت دیدگاهی منفی دارد و تنها نتایج منفی را تجربه می‌کند. تنها از عبادت کنندگانی می‌توان انتظار داشت نتایج مثبتی به دست آورند که دیدگاه ذهنی مثبت و باور و اعتقادی عمیق دارند.

دیدگاه ذهنی شما در هنگامی‌که مشغول رانندگی در بزرگراه هستید، تا حد زیادی تعیین می‌کند که آیا راننده ای با احتیاط و دقیق هستید یا با بی احتیاطی‌هایتان، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازید. گفته می‌شود که بیشتر تصادفات رانندگی به علت نداشتن تمرکز یا بروز عصبانیت یا نگرانی و اضطراب راننده به وقوع می‌پیوندد.

دیدگاه ذهنی شما تا حد زیادی تعیین می‌کند که آرامش ذهنی داشته باشید یا با احساس دلسردی و بدبختی به زندگی بپردازید.

دیدگاه ذهنی

دیدگاه ذهنی، تار و پود تمام فروشندگی‌هاست، بدون در نظر گرفتن آنچه فروخته می‌شود؛ مانند کالا، خدمات فردی، یا هر گونه وسیله ی دیگر. فردی با دیدگاه ذهنی منفی هیچ چیزی نمی‌تواند بفروشد. او شاید از کسی سفارشی بگیرد اما این کار او فروش قلمداد نمی‌شود. حتی اگر آن شخص کالایی را که سفارش داده است بخرد، این معامله تنها خرید است نه فروش. شاید شما نیز این واقعیت را در بسیاری از مغازه‌ها دیده باشید که ذهن فروشنده به طور مستقیم در جهت جلب رضایت مشتری و معطوف به خشنود کردن او نیست.

[questionbox]آیا شما نیز تجربه ای از دیدگاه ذهنی خود و تبعات آن، چه مثبت و چه منفی داشته اید؟ [/questionbox]

دیدگاه ذهنی فرد تا حد زیادی گام‌هایش را در زندگی و موفقیتی که کسب می‌کند، دوستانی که پیدا می‌کند و سهمی‌که در پیشرفت نسل آینده دارد، کنترل می‌کند. اگر این حقیقت را بگوییم: «دیدگاه ذهنی یعنی همه چیز»، سخنی بیهوده نگفته و اغراق نکرده ایم.

دیدگاه ذهنی وسیله و ابزاری است که به واسطه ی آن، شخص می‌تواند شرایطی را بر ذهنش حاکم کند که بدون ترس و نگرانی از درد جسمی، روی صندلی دندان پزشک بنشیند یا تحت عمل جراحی قرار بگیرد!

شواهد متقاعد کننده مبنی بر اهمیت دیدگاه ذهنی نشان دهنده ی این واقعیت است که دیدگاه ذهنی تنها چیزی است که هر فرد می‌تواند بر آن کنترل فردی کامل و بدون مشکلی داشته باشد و این خود، امتیاز و مزیتی مهم به شمار می‌رود.

ما نمی‌توانیم افکار یا اعمال دیگران را کنترل کنیم. حتی زمان تولد یا مرگمان نیز در اختیار ما نیست اما به طور حتم، امتیاز بی چون و چرای کنترل کردن هر فکری را که در ذهنمان شکل می‌گیرد و تجلی می‌یابد داریم؛ از همان زمانی که شروع به فکر کردن می‌کنیم تا هنگامی‌که زندگی مان پایان می‌پذیرد.

در این جا نیز حقیقتی بسیار با اهمیت و عمیق وجود دارد که در زندگی افراد تاثیرگذار است. معقول و منطقی است که با اختیار دادن کامل به هر فردی و توانایی کنترل او بر افکارش، خداوند ما را مختار گذاشته و سرمایه ای با ارزش را به ما عطا فرموده است. زیرا ذهن تنها وسیله و ابزاری است که با کمک آن، هر فرد می‌تواند زندگی اش را با برنامه ریزی پیش ببرد و آن طور که می‌خواهد و مایل است، زندگی کند. از این رو، جبری در کار نیست و انسان موجودی مختار است.

شاید «هنلی» (Henley)، شاعر، این حقیقت بزرگ را درک کرده که مطالب زیر را نوشته است:

“من ارباب تقدیر و سرنوشت خودم هستم، من کاپیتان و فرمانده ی روح خویشم.»

در حقیقت ما می‌توانیم کاپیتان تقدیر دنیوی مان شویم زیرا تملک و فرماندهی ذهن ما در اختیار خودمان است و می‌توانیم آن را از  طریق کنترل دیدگاه‌های ذهنی مان در مسیر و جهت مورد نظرمان هدایت کنیم.

ناپلئون هیل

[okbox]آهنگ زیبای Ave Maria از ریچارد کلایدرمن را هم می‌توانید در آهنگ‌های شگفت انگیز بشنوید.[/okbox]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *