الهام بخش

رازهای قدرتمندی که زندگیمان را تغییر خواهند داد!

رازهای قدرتمندی که زندگیمان را تغییر خواهند داد!

تا به حال به این فکر کرده اید که واقعاً چه چیزی باعث می‌شود که ما بتوانیم از زندگی مان رضایت بیشتری داشته باشیم و راحت تر به اهدافمان دست پیدا کنیم؟

به نظر من، تغییر زندگی هر کس تا حد زیادی به این سه عامل بستگی داره :

۱# : داشتن یک خواسته یا میل و  اشتیاق یا هدف

۲# : تغییر دادن طرز فکر در جهت مثبت و فکر کردن مداوم به آن خواسته 

۳# : اقدام کردن بر اساس خواسته‌ها و همینطور بر اساس افکار و جوابهایی که در آن رابطه به ذهن مان میرسد.


735352_Z2T7USTG

داشتن خواسته یا هدف یا آرزو، اولین و مهمترین قدم برای تغییر زندگی است. در اصل اگر میل و آرزو و خواسته ای توی زندگی ما نباشد، زندگی هیچ تغییری نخواهد کرد و تا آخر عمر ثابت خواهد ماند.

کسانی که هیچ هدف و خواسته ای در زندگیشان ندارند و همیشه رو به پایین نگاه می‌کنند، هیچ چیزی هم در زندگیشان به دست نمی‌آورند. اینجور آدم‌ها هیچ تمایل و دغدغه ای برای تغییر زندگیشان ندارند. شاید با این رفتار فروتنانه! و نگاه رو به پایینی که دارند، در درونشان اعتقاد پیدا کرده اند که آنها ارزش تغییر را ندارند. از سوی دیگر آدمهای موفق و آنهایی که همیشه رو به بالا نگاه می‌کنند، همیشه میل و خواسته ای قوی برای تغییر دارند.

برای مثال، شخصی به نام “وارن بافت” از کودکی اشتیاق داشت که ثروتمند شود.  او نخستین سهام خود را در ۱۱ سالگی خریداری کرد. بعد در سن ۱۴سالگی و با درآمد توزیع روزنامه، یک مزرعه کوچک خرید و …. و در حال حاضر او مدیر عامل و بیشترین سهام‌دار شرکت برکشایر‌هاتاوی هستش و دارایی خالص او در حال حاضر ۵۲ میلیارد دلار برآورد شده و در رتبه‌بندی فوربس در سپتامبر سال ۲۰۰۸ میلادی، به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شد. این موفقیت بدون میل و اشتیاق و خواسته قوی هرگز بدست نمی‌آمد.

[su_note note_color=”#e0e06e”]اگر دوست داشتید، نگاهی هم به کتاب «توصیه‌های وارن بافت برای پولدارشدن»، در کتاب‌های شگفت انگیز بیندازید.[/su_note]

فکر کنید … چقدر همه چیز دست یافتنی میشد اگه هر کسی از کودکی برای چیزی که دلش میخواست داشته باشه یک اشتیاق سوزان و شدید داشت؟  بهش فکر میکرد و برایش اقدامی‌انجام میداد.

طبق یک گفته قدیمی‌: “ اگه به دنبال چیزی هستی، باید پیدایش کنی.

وقتی شخصی دنبال راه حلی می‌گردد، و سوالی در ذهن دارد، راه حل مناسب به صورت یک جواب به ذهنش میرسد. تنها آگاه و هوشیار بودن به آن جوابی که به ذهنش رسیده و فکر کردن به آن جواب، و عمل کردن بر اساس آن افکار می‌تواند در زندگی یک شخص تعیین کننده باشد. و در نهایت، اقدام و عمل کردن ، کاری است که باید برای تغییر زندگی انجام شود.

حتماً این جمله فوق العاده را هم شنیده اید: ” ایمانِ بدونِ عمل؛ ایمانِ مرده است. “

این به این معنی است که زندگی تنها با خواستن و فکر کردن به پیش نمیرود یا تغییر نمیکند. باید یک کاری وجود داشته باشد یا یک اقدامی‌انجام شود که نشان دهد ما توانایی تغییر زندگیمان را داریم. 

چه کاری باید انجام شود تا زندگی شخص تغییر کند؟ بشر چه کاری و چه اقدامی‌باید انجام دهد تا دنیا تغییر کند؟

خواستن – افکار – اقدام

همان چیزهایی هستند که برای تغییر زندگی لازمند. 

زندگی شاید واقعاً خیلی پیچیده نباشد. جواب‌ها اغلب همیشه در مقابل چشمان ما قرار دارند و ما فقط باید بتوانیم آنها را خوب ببینیم و خوب تشخیص دهیم.

ما بعضی وقتها نیاز داریم به جای دیدن جنگل، به درختان نگاه کنیم!

داشتن یک خواسته و اشتیاق، فکر کردن به افکار و دست یافتن به جوابها و اقدام بر اساس آنها، خواهد توانست دنیای خودمان و دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم تغییر دهد و علاوه بر آن، بر آینده نیز اثر بگذارد.

پس بیایید چند دقیقه به این فکر کنیم که:


امروز چه خواسته ای داریم؟

در موردش چه فکری می‌کنیم؟

آیا برایش اقدامی‌خواهیم کرد؟

2 دیدگاه در “رازهای قدرتمندی که زندگیمان را تغییر خواهند داد!

    1. ممنونم آزاده عزیزم. دوست خوب من. منم خیلی خوشحالم که اینجا -هم- می بینمت.
      راستی … تو اولین کسی هستی که اینجا با صدای بلند فکر کردی!;)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *