الهام بخش

روشنایی را حتی در تاریکی بیاب

روشنایی را حتی در تاریکی بیاب

اگر ما یاد بگیریم که قلبمان را به روی همه باز کنیم، حتی کسانی که باعث آزار ما میشوند نیز، میتوانند آموزگاران خوبی برای ما باشند.

Pema Chodron

ما می‌توانیم نقاط روشنایی را در مکانهای خیلی تاریک هم پیدا کنیم.

ما می‌توانیم خوبی‌هایی را حتی در آدم‌هایی هم که به نظرمون خیلی بد هستند پیدا کنیم.

افرادی هستند که به دلایلی، ارتباطشون رو با نور و روشنایی از دست دادند و با امیدهای از دست رفته در مکانی تاریک گیر افتادن. اما اونها هم میتونن دوباره این نور و روشنایی رو تجربه کنن.

می‌پرسید چطوری؟

روشنایی

چند تا راهش رو با هم در اینجا مرور می‌کنیم:

اجازه بده دیگران بهت کمک کنند

بعضی وقتها هست که واقعا خودت نمیتونی کمکی به خودت بکنی. اونموقع هستش که باید سعی کنی به کمک و مهربانی آدمی‌که مورد اعتمادت هست تکیه کنی.

در اینگونه موارد سعی کن دوستی، خویشاوندی، درمانگری، مشاوری، همکار یا هر آدم دیگه ای که میدونی در موقعیت خاصی که درش قرار داری میتونی بهش اعتماد کنی رو پیدا کنی و ازش کمک بخواهی.

کسی که تو رو دوست داشته باشه و تو براش اهمیت داشته باشی، اگه بهش بگی که چه مشکلی داری و به کمکش نیاز داری، حتما به تو کمک خواهد کرد.

حتی اگه اون شخص نتونه توصیه‌های مفید و اثربخشی برای رفع مشکل تو داشته باشه، بعضی وقتها همین صحبت کردن در مورد وضعیتت اونقدر کافی هست که تو رو به سمت روشنایی پیش ببره.

همچنین ممکنه بتونی گروهی از آدم‌ها رو پیدا کنی و باهاشون آشنا بشی که در موقعیت تو به سر میبرن و یا با مشکلات و مسائل تو مواجه هستند و میتونی از همفکری و مشارکت گروهی اونها هم کمک بگیری.

خلاصه .. هر کاری که فکر میکنی درسته، بلند شو و انجامش بده. اما تنها توی تاریکی نمون.

 به کسی که به کمک تو نیاز داره کمک کن

وقتی که تشخیص میدی در موقعیتی قرار داری که می‌تونی به شخص دیگری که با مشکلی مواجه هست کمکی بکنی، اغلب به نظر نمیرسه که مشکل خودت هم غیرقابل حل باشه.

کمک به دیگران یکی از مهربانانه ترین کارهایی است که میشه روی این کره خاکی انجام داد، چون به واسطه اون هستش که اتصال و یگانگی که به اشتراک میگذاریم به رسمیت شناخته میشه.

هنگامی‌که شما شفقت و مهربانی خودتون رو به دیگران ارزانی می‌کنید، این خودبخود باعث میشه که به نور نزدیک تر بشید و اون رو بیشتر در خودتون حس کنید.

امتحان کنید و اثرش رو مشاهده کنید. مثلا به یک انسان بی خانمان مقداری پول بدهید. مقداری لباس نو به یک یتیم خانه اهدا کنید. یا هر کار دیگری که به ذهنتون میرسه …

حتی میتونه یک گوش کردن ساده به کسی باشه که مشکلی داره و اینکه با کلام مهربونتون ازش حمایت کنید.

قدردانی، نیز انرژی است که با ارسال و دریافتش میتونید روشنایی را به زندگیتون دعوت کنید.

 چشم انداز فکری خودت را حفظ کن

بعضی وقتها ما با چیزهای وحشتناکی روبرو میشویم. مرگ کسی که دوستش داشتیم. طلاق. از دست دادن یک شغل. یک بحران مالی. اخبار بدی در مورد سلامتی.

احساس می‌کنی کسی پای تو رو بسته و تو رو به داخل یک رودخانه انداخته…

اما سعی کن چشم انداز فکری خودت را حفظ کنی.

آیا حس می‌کنی واقعا در ته طنابی که به آن آویزان بوده ای قرار داری و فقط چند سانتیمتر با لیز خوردن و افتادن فاصله داری؟ نگذار طناب از دستت در بره حتی اگه اونقدر به پایین لیز خوردی که در ته اون طناب قرار داری!

قدرت دوباره بالا رفتن از اون طناب رو در خودت حفظ کن. تا وقتی که هنوز زندگی در تو جریان داره، قدرت کافی رو برای بالا کشیدن خودت داری. حتی در صورت لزوم در هر زمان، یک اینچ هم که شده خودت رو ازش بالا بکش!

آیا هنوز سقفی بالای سرت داری؟ آیا دوستانی داری که تو براشون اهمیت داری؟ آیا اونقدر پول کافی توی کیفت هست که بتونی وعده غذایی بعدیت رو تامین کنی؟ آیا درمانی برای بیماریت وجود داره؟ … پس هنوز جلوتر از یک عده دیگری از آدم‌ها هستی.

پس چشم اندازت رو حفظ کن و از اون طناب فرضی بالا برو و اجازه نده بیفتی…!

 erinpavlina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *